کد خبر: 375333
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

تحلیلگر سوری: میلیون‌ها آزادی‌خواه جهان خونخواه سلیمانی‌اند

روزنامه تشرین سوریه طی مقاله‌ای در مورد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نوشت: در میان پیش‌بینی‌ها از نوع واکنشی که تهران آن را حتمی اعلام کرده، همه نگاه‌ها به پایتخت ایران دوخته شده است.

تحلیلگر سوری: میلیون‌ها آزادی‌خواه جهان خونخواه سلیمانی‌اند
کد خبر: 375333
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه تشرین سوریه طی مقاله‌ای در مورد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نوشت: در میان پیش‌بینی‌ها از نوع واکنشی که تهران آن را حتمی اعلام کرده همه نگاه‌ها به پایتخت ایران دوخته شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از این روزنامه سوری، تمامی تحلیل‌هایی که بعد از اعلام ترور شهید سلیمانی منتشر شد از اشتباه راهبردی واشینگتن در اعلام جنگ که به مثابه اعلام جنگی صریح است حکایت دارد. این در حالی است که معادلات قدرت اقتصادی، نظامی و بین‌المللی باعث می‌شوند هیچ طرفی نتواند مانع از وقوع آن شود. امری که در وحشت و دستپاچگی کارشناسان و قانون‌گذاران آمریکایی حاضر در کنگره به روشنی دیده شده است.

به اعتقاد نویسنده این مقاله زمان‌بندی این ترور که همزمان با پایان تعطیلات کنگره انجام گرفته، دموکرات‌ها را بر آن داشت تا خواستار اطلاعات بیشتری در مورد دلایل آن شوند و آنچه را دولت آمریکا در اختیارشان قرار داده است گزارش‌های ناچیزی در مورد پیامدهای آن قلمداد کنند.

نویسنده در پایان این مقاله آورده است: «دوره بعد از ترور سلیمانی با دوره قبل از آن تفاوت زیادی دارد، این اقدام جنایتکارانه آمریکا مرحله جدیدی را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی رقم زد. مرحله‌ای که عواقب نامحدودی را برای واشینگتن به همراه خواهد داشت و همین امر باعث شده است آمریکایی‌ها روی یک پا بایستند و ملتمسانه واسطه‌هایی را برای ممانعت از انتقام تهران و میلیون‌ها خونخواه [سلیمانی] در سرتاسر جهان آزاد و مقاوم گسیل کند؛ انتقامی که در زمان و مکان مناسب صورت خواهد پذیرفت.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها