کد خبر: 372635
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۰۹:۴۹:۱۱
| |

نیروهای روسیه جایگزین آمریکایی ها در شمال رقه سوریه شدند

نیروهای پلیس نظامی روسیه در روستای "تل السمن" در شمال شهر رقه سوریه واقع در شرق این کشور که پیشتر تحت اشغال نیروهای ارتش آمریکا بود، مستقر شدند.

نیروهای روسیه جایگزین آمریکایی ها در شمال رقه سوریه شدند
کد خبر: 372635
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۰۹:۴۹:۱۱

اعتمادآنلاین| به گزارش امروز (پنج شنبه) شبکه خبری روسیا الیوم، روستای تل السمن که در 26 کیلومتری شهر رقه قرار دارد به عنوان منطقه ای راهبردی شمال و مرکز سوریه را به یکدیگر متصل می کند.

دولت سوریه پیشتر اعلام کرده بود که در زمان حضور نیروهای آمریکایی در این منطقه، گروه های مسلح، تجهیزات و سلاح خود را از آن منطقه عبور می دادند.

نیروهای دمکراتیک سوریه (نیروهای مسلح کرد) پس از تسلط گروه تروریستی داعش بر مناطق وسیعی از سوریه با حمایت های متحد اصلی خود یعنی آمریکا توانستند در 17 اکتبر 2017 (25 مهر 96) پس از عقب راندن داعش از شهر 'الرقه' مرکز خودخوانده داعش که از سال 2013 در اشغال آنها قرار داشت، این شهر را به کنترل کامل خود درآورند.

پس از آزادسازی رقه نیروهای دمکراتیک سوریه با حمایت آمریکا و همپیمانانش با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شرق و شمال شرق سوریه توانستند قلمرو مناطق تحت کنترل خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش دهند.

آمریکا پیشتر بیش از 7 هزار نیروی نظامی در سوریه به صورت غیرقانونی وارد و در 19 پایگاه نظامی در مناطق مرزی شرق سوریه با اردن و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر کرده بود.

در سال گذشته دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه خبر داد ولی بلافاصله این تصمیم به کاهش نیرو تبدیل شد و قرار بر این بود تا 600 نیروی نظامی آمریکا که به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده اند، در اطراف حوزه های نفتی باقی بمانند.

در زمان ورود نیروهای ترکیه در اواسط مهر ماه 1398 به بخش های شمالی سوریه نیروهای امریکایی مستقر در این مناطق اقدام به تخلیه پایگاه های خود کرده و شماری از این نیروها به پایگاه آمریکا در مناطق غربی عراق و همجوار با سوریه منتقل شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها