کد خبر: 372539
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۴:۵۳:۱۲
| |

ولید المعلم: 2020 سال پایان بحران سوریه نخواهد بود

معاون نخست‌وزیری و وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد روابط کشورش با روسیه ریشه‌دار است.

ولید المعلم: 2020 سال پایان بحران سوریه نخواهد بود
کد خبر: 372539
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۴:۵۳:۱۲

اعتمادآنلاین| ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه خبری روسیا الیوم در جریان سفر خود به مسکو در رابطه با دوازدهمین نشست کمیسیون بین دولتی روسیه- سوریه برای همکاری تجاری، اقتصادی و علمی با اشاره به اهمیت نشست‌های کمیسیون گفت: این نشست‌ها سازوکارهای همکاری میان دو کشور دوست را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

معلم در پاسخ به سوالی درباره «قانون سزار» که تحریم‌های جدید آمریکا را بر مردم سوریه تحمیل می‌کند، تاکید کرد: این قانون بخشی از سیاست ایالات متحده است که نه تنها علیه سوریه بلکه علیه هم‌پیمانان ایالات متحده و دوستان خود نیز اعمال می‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه افزود: آمریکا از گروه تروریستی داعش برای ادامه اشغال چاه‌های نفت سوریه استفاده می‌کند در حقیقت ارتش سوریه با داعش مبارزه کرد، همه مردم در کانتون جزیره فداکاری‌های ارتشمان را می‌دانند.

وزیر امور خارجه سوریه توضیح داد: عملیات ارتش سوریه در ادلب در چارچوب سیاست بنیادین دولت و توسط بشار اسد برای آزادی تمامی خاک سوریه تعیین شده است.

ولید معلم با اشاره به لزوم اندیشیدن درباره فایده مذاکرات در سایه اشغالگری ترکیه در خاک کشورش تاکید کرد، نشست‌هایی در گذشته بین هیئت‌های سوریه و ترکیه برگزار شد اما مفید نبودند.

او تصریح کرد: هیچ ارتباطی بین سفرش به روسیه و عملیات نظامی در میدان وجود ندارد و عملیات جزئی از موضع نظام سوریه برای آزادسازی کل خاک کشور است.

وزیر خارجه سوریه درباره توافقنامه سوچی تاکید کرد: در مناطق شمال غرب سوریه شکست خورد زیرا آنکارا به تعهداتش عمل نکرد و راه حل نظامی تنها برای آنجا مطرح است.

معلم گفت: آنکارا سیاست پاکسازی نژادی را با سوء‌استفاده از توافق با روسیه پیاده می‌کند.

وزیر خارجه سوریه همچنین اعلام کرد: علی مملوک، رئیس سازمان امنیت ملی سوریه در سفرش به قامشلی در جریان تدابیر نظامی و امنیتی در آن منطقه قرار گرفت.

معلم گفت، مملوک عملا به قامشلی رفت و این سفر برای اطلاع از اوضاع امنیتی و اطلاعاتی آن منطقه بود.

وزیر خارجه سوریه افزود: مذاکراتی که مملوک با کردها داشت به دلیل روابط کردها و آمریکایی‌ها به بعد سیاسی مربوط نبود البته آمریکایی‌ها یک بار می‌گویند کردها را رها می‌کنند و بار دیگر می‌گویند آنها را رها نمی‌کنند. کردها هیچ سیاست برنامه‌ریزی‌ ندارند تا بگویند ما جزئی از این سرزمین هستیم و می‌خواهیم به آغوش کشور بازگردیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها