کد خبر: 370139
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۰۷:۰۸:۰۰
| |

ده‌ها نیروی یمنی از ائتلاف سعودی جدا شدند

ده‌ها نفر از مزدورانی که در صفوف ائتلاف سعودی در جبهه‌های مرزی یمن حضور داشتند، با اعتراف به اینکه فریب متجاوزان را خورده بودند، به آغوش دولت صنعاء بازگشتند.

ده‌ها نیروی یمنی از ائتلاف سعودی جدا شدند
کد خبر: 370139
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۰۷:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| 162 نفر از مزدورانی که در صفوف ائتلاف سعودی در جبهه‌های مرزی یمن حضور داشتند، با اعتراف به اینکه فریب متجاوزان را خورده بودند، به آغوش دولت صنعاء بازگشتند.

بر اساس این گزارش، دستگاه‌های امنیتی در استان‌های ریمه، ذمار، صنعاء، الحدیده، حجه، إب و عمران طی نیمه نخست ماه دسامبر جاری پذیرای 162 نفر از عناصر جدا شده از صفوف ائتلاف سعودی بوده‌اند که اعتراف داشتند فریب دشمن سعودی را خورده بودند.

یک مقام امنیتی صنعاء اعلام کرد: «شماری از این افراد از فرماندهان صفوف ائتلاف سعودی و از شبه نظامیان گروه موسوم به «تیپ سوم العروبه» در جبهه‌های مرزی یمن بودند».

به گزارش العالم، این منبع افزود: «همه این فریب‌خورده‌ها در پاسخ به فرمان عفو عمومی شورای عالی سیاسی یمن صفوف دشمن را ترک کرده و با کمک دستگاه‌های امنیتی صنعاء به شهرها و روستاهای خود بازگشتند».

این عناصر جداشده از صفوف ائتلاف سعودی از «عبدالکریم السدعی» فرمانده گروه موسوم به تیپ سوم العروبه و همه هم قطارانشان در این تیپ خواستند جنگ برای ائتلاف سعودی را رها کرده و به میهن خود بازگردند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها