کد خبر: 357752
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۵:۴۹:۵۱
| |

صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین:

رژیم صهیونیستی 90 درصد الاغوار در کرانه باختری را غارت کرده است

صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف)، اعلام کرد، رژیم اشغال‌گر صهیونیستی بیش از 90 درصد منطقه الاغوار فلسطین واقع در کرانه باختری را غارت کرده است.

رژیم صهیونیستی 90 درصد الاغوار در کرانه باختری را غارت کرده است
کد خبر: 357752
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۵:۴۹:۵۱

اعتمادآنلاین| صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، در نشست خبری گفت، این رژیم در نتیجه سیاست غارت و تصرف املاک فلسطینیان در منطقه الاغوار، 450 میلیون دلار سود کرده است.

وی افزود: بزرگ‌ترین خطر در مورد پروژه‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در غور اردن (دره اردن)، در تلاش این رژیم برای اعمال سیاست‌ها و توجیهات خود به بهانه‌ها و دلایل امنیتی با هدف اعمال فشار بر فلسطینیان نهفته است.

عریقات رژیم صهیونیستی را به تلاش برای گسترش شهرک‌سازی در الاغوار با شراکت تعدادی از شرکت‌های بین‌المللی به منظور سرقت آب‌ها و زمین فلسطین متهم کرد و از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست، میزان فشارهای دولت آمریکا و دیگر کشورها بر این شورا هر چقدر هم که باشد، بیانیه‌های ویژه‌ای در مورد کنترل این رژیم بر اراضی الاغوار صادر کند.

مساحت الاغوار و شمال بحرالمیت حدود 1.6 میلیون دونم، معادل حدود 30 درصد از مساحت کرانه باختری است. مساحت اراضی کشاورزی در این منطقه 280 هزار دونم است که فلسطینیان از 50 هزار دونم آن و شهرک‌نشینان اسرائیلی از 27 هزار دونم آن بهره‌برداری می‌کنند.

رژیم صهیونیستی به این منطقه به چشم یک منبع امنیتی و اقتصادی نگاه می‌کند و مدعی است، می‌خواهد حضور امنیتی خود را در الاغوار با وجود هرگونه حل و فصل با فلسطینی‌ها حفظ کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها