کد خبر: 355392
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۰۹:۳۴:۰۰
| |

کردهای سوریه، ترکیه را به حمایت سیاسی و امنیتی از «ابوبکر البغدادی» متهم کردند

مسؤول روابط عمومی نیروهای «سوریه دموکراتیک» در سخنانی ترکیه را به حمایت و پوشش سیاسی سرکرده داعش و گروه‌های تروریستی در شمال سوریه متهم کرد.

کردهای سوریه، ترکیه را به حمایت سیاسی و امنیتی از «ابوبکر البغدادی» متهم کردند
کد خبر: 355392
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۰۹:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «ریدور خلیل»، مسؤول روابط عمومی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در واکنش به عملیات آمریکا برای نابودی ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش اعلام کرد: این عملیات ثابت کرد که ترکیه چتری سیاسی و امنیتی برای بغدادی و تمامی عناصر و گروه‌های تروریستی در شمال سوریه بود و جامعه بین‌الملل باید سوالاتی را درباره حمایت ترکیه از این گروه‌ها و اهداف حکومت این کشور مطرح کند.

او افزود: پس از پایان نبر «باغوز» در 23 مارس دستگاه اطلاعات نیروهای سوریه دموکراتیک داده‌های اطلاعاتی موثقی به دست آورد که نشان می‌داد بغدادی به ادلب منتقل شده است و ما این اطلاعات را با رسانه‌ها و افکار عمومی به در میان گذاشتیم.

ریدور خلیل در ادامه تصریح کرد: عملیات نابودی بغدادی یک دستاورد تاریخی بود که در نتیجه همکاری میان نیروهای قسد و آمریکا محقق شد و این عملیات به دلیل تجاوز ترکیه به منطقه‌مان یک ماه به تعویق افتاد.

به جهان نسبت به خطر ورود گروه‌های تکفیری همراه با ارتش ترکیه به منطقه رأس العین و تل أبیض هشدار می‌دهیم چراکه این مسأله محیط مناسبی را برای بازگشت داعش فراهم کرده و یک خطر برای منطقه و جامعه بین‌الملل ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر، نیروهای سوریه دموکراتیک با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت آزادسازی تمامی مناطق سوریه که توسط ترکیه اشغال شده‌اند، تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است: رأس العین، تل أبیض، جرابلس و عفرین همگی شهرهای اشغالی سوریه هستند و باید از اشغال ترکیه آزاد شده و به سوریه تحویل داده شوند.

طبق این بیانیه، منطقه اشغال شده توسط ترکیه در شمال سوریه محاصره شده است و نیروهای آنکارا قادر به خروج از آن نیستند.

نیروهای قسد در بیانیه خود با اشاره به اداره خودمختار کردها در شمال سوریه نیز تأکید کردند که این اداره با تمامی نهادهایش باقی خواهد ماند و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها