کد خبر: 355145
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۶:۵۷:۴۸
| |

وزیر خارجه ترکیه:

صهونیست‌ها برای تشکیل یک کشور تروریستی در شمال سوریه تلاش می‌کنند

«مولود چاووش اوغلو» در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی خود به تشریح مسائلی در خصوص عملیات نظامی ترکیه در سوریه پرداخت.

صهونیست‌ها برای تشکیل یک کشور تروریستی در شمال سوریه تلاش می‌کنند
کد خبر: 355145
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۶:۵۷:۴۸

اعتمادآنلاین| «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود در آنکارا اعلام کرد بعضی کشور‌ها برای تشکیل یک کشور تروریستی در منطقه شمال شرق سوریه تلاش می‌کنند و صهیونیست‌ها هم از آن حمایت می‌کنند.

او افزود: هدف از عملیات نظامی ترکیه بازگرداندن آوارگان و پاکسازی منطقه از گروه‌های تروریستی است. آوارگان سوری به صورت داوطلبانه و نه به اجبار، به کشورشان باز خواهند گشت.

مولود چاووش اوغلو تاکید کرد: پیشنهاد آلمان برای ایجاد منطقه امن بین‌المللی در سوریه را واقع‌بینانه نمی‌دانیم. ما درباره هر نوع تخلف نظامی در عملیات ترکیه تحقیق می‌کنیم و هیچ تخلفی را پنهان نخواهیم کرد. با عناصر گروه‌های تروریستی که خود را به نیرو‌های ترکیه‌ای تسلیم می‌کنند، انسان دوستانه برخورد می‌شود.

هایکو ماس نیز گفت: نیرو‌های ترکیه‌ای نباید حضور دائم در شمال سوریه داشته باشند و ما در گفت‌وگو با طرف ترکیه‌ای بر این مسئله تاکید کردیم. آنکارا اعلام کرده است عملیات نظامی در شمال سوریه موقتی است.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد: کشور‌های اروپایی دیدگاه‌های زیادی درباره عملیات چشمه صلح ترکیه دارند. ما درباره راه‌های مقابله با داعش و تحولات اخیر در سوریه گفت‌وگو کردیم. باید مسئله سوریه حل و بازگشت آوارگان به کشورشان تسهیل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها