کد خبر: 348499
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۱:۵۵:۰۳
| |

5 آلمانی به اتهام ارتباط با شبه‌نظامیان کرد در ترکیه بازداشت شدند

به گفته یک رسانه کردی، مقام‌های ترکیه پنج آلمانی را به اتهام ارتباط با یک سازمان غیرقانونی کرد بازداشت کرده‌اند. پیش از این رسانه‌های آلمان از بازداشت یک زن آلمانی کردتبار در ترکیه خبر داده بودند.

5 آلمانی به اتهام ارتباط با شبه‌نظامیان کرد در ترکیه بازداشت شدند
کد خبر: 348499
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۱:۵۵:۰۳

اعتمادآنلاین| خبرگزاری «مزوپوتامیا» گزارش داد، پنج نفر به ظن انتشار تبلیغات و تعلق به یک سازمان غیرقانونی که نامش برده نشد، بازداشت شده‌اند.

تصور می‌رود که منظور آن‌ها از این سازمان غیرقانونی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک‌) باشد. این حزب از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.

به گفته این خبرگزاری، پنج نفری که دستگیر شده‌اند در آنکارا نگهداری می‌شوند.

گفته می‌شود، این بازداشت‌ها در چارچوب تحقیقاتی از سوی دادستان کل آنکارا انجام شده است. با وجود این خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، در تماس با خبرگزاری مزوپوتامیا این موضوع تأیید نشده است.

مبارزه مسلحانه‌ای که پ‌ک‌ک از سال 1984 علیه دولت ترکیه آغاز کرد تاکنون جان ده‌ها هزار نفر را گرفته است.

در همین حال وزارت خارجه آلمان گفته است، از این موارد اطلاع دارد و سفارت این کشور در آنکارا زمینه کمک کنسولی در این باره را فراهم کرده است.

به گزارش دویچه‌وله، وزارت کشور آلمان ادعاهایی مبنی بر این که بازداشت این پنج نفر بر مبنای اطلاعاتی صورت گرفته که در طول دیدار اخیر هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان از آنکارا به مقام‌های ترکیه داده شده را رد کرده‌ است.

اما سخنگوی وزارت کشور آلمان این مسئله که ممکن است چنین اطلاعاتی به عنوان بخشی از همکاری متداول میان سرویس‌های امنیتی رد و بدل شده باشد را رد نکرد.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در ماه مارس امسال فعالان مرتبط با پ‌ک‌ک یا سایر گروه‌ها را تهدید کرد که در صورت ورود به ترکیه بازداشت می‌شوند.

او گفت: «ما دست به اقدام‌ علیه آنهایی زده‌ایم که در گردهمایی‌های این سازمان تروریستی در اروپا و آلمان شرکت ‌می‌کنند و بعد برای تعطیلات به آنتالیا، بودروم و موغله می‌آیند.»

سویلو ادامه داد: «بگذارید آن‌ها به فرودگاه‌ها بیایند. آن وقت دستگیر خواهند شد.»

پیش از این رسانه‌های آلمان از بازداشت یک زن 58 ساله آلمانی کردتبار در ترکیه خبر داده بودند. جامعه‌کردهای آلمان گفته بود، این زن روز پنج‌شنبه سوم اکتبر در فرودگاه دیاربکر ترکیه دستگیر شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها