کد خبر: 345721
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۵:۱۴:۲۰
| |

برهم صالح:

سفر عبدالمهدی به ریاض برای میانجیگری در تنش عربستان و ایران نبود

رئیس‌جمهور عراق با اشاره به اینکه سفر اخیر عبدالمهدی به ریاض برای میانجیگری در مساله ایران نبوده است، گفت: نخست‌وزیر عراق تنها پیشنهاداتی برای کاهش تنش منطقه را با سعودی‌ها در میان گذاشته است.

سفر عبدالمهدی به ریاض برای میانجیگری در تنش عربستان و ایران نبود
کد خبر: 345721
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۵:۱۴:۲۰

اعتمادآنلاین| برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق با حضور در برنامه «خارج الحدود» که از شبکه ان‌آر‌تی عربی پخش می شود، گفت: به منظور ایجاد آرامش در منطقه بعد از تنش اخیر میان تهران و واشنگتن، عراق تماس‌هایی با طرف ایرانی دارد زیرا عراق خواهان وقوع جنگ دیگری نیست.

او در رابطه با سفر اخیر عادل عبدالمهدی به ریاض هم گفت: عبدالمهدی در سفر اخیرش به عربستان میانجیگر نبود؛ بلکه تنها پیشنهاداتی به منظور کاهش تنش در منطقه را به آنها داد.

برهم صالح در پاسخ به این سوال که اگر واشنگتن به عراق فشار بیاورد تا از ایران فاصله بگیرد موضع این کشور چه خواهد بود، گفت: حرف های زیادی در این رابطه شنیده می‌شود؛ واقعیت این است که ایران و عراق دو کشور همسایه هستند و با هم روابط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارند. من به دنبال انکار حضور و نفوذ ایران در عراق نیستم همانگونه که ایرانی‌ها نیز به حضور و نفوذ عراق در ایران اعتراف می کنند؛ این روابط متقابل است و ریشه تاریخی دارد.

او افزود: روابط باید بر اساس احترام به استقلال و حاکمیت کشورها باشد، نمی خواهیم به جنگ‌ها و اختلافات گذشته با ایران بازگردیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها