کد خبر: 345033
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۵:۱۳:۵۱
| |

رئیس موقت اطلاعات ملی آمریکا گزارش‌ها درباره تهدید به استعفایش را تکذیب کرد

منبعی آگاه به شبکه ان بی سی گفته بود که جوزف مگوایر، رئیس موقت اطلاعات ملی آمریکا متعهد شده اگر به وی اجازه حضور در کنگره داده نشود، استعفا کند.

رئیس موقت اطلاعات ملی آمریکا گزارش‌ها درباره تهدید به استعفایش را تکذیب کرد
کد خبر: 345033
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۵:۱۳:۵۱

اعتمادآنلاین| رئیس موقت اطلاعات ملی آمریکا گزارش‌ها دال بر اینکه وی تهدید کرده اگر دولت واشنگتن مانع شهادت آزادانه امروز (پنجشنبه‌) او در مقابل کنگره شود، استعفا می‌کند را رد کرد.

به گزارش شبکه سی ان بی سی، منبعی آگاه به شبکه ان بی سی گفته بود که جوزف مگوایر، رئیس موقت اطلاعات ملی آمریکا متعهد شده اگر به وی اجازه حضور در کنگره داده نشود، استعفا کند.

روزنامه واشنگتن پست برای نخستین بار به نقل از مقامات کنونی و سابق آمریکا گزارش مربوط به تهدید مگوایر به استعفا را منتشر کرد.

حضور برنامه ریزی شده مگوایر در کنگره در بحبوبه شکایت افشاگری در رابطه با تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای تحت فشار گذاشتن دولت اوکراین در راستای انجام تحقیقات از جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 این کشور صورت می‌گیرد.

مگوایر در بیانیه‌ای گفت: از 16 اوت سال 2019 میلادی که به عنوان رئیس موقت اطلاعات ملی آمریکا روی کار آمده‌ام هیچ وقت مساله استعفایم از این سمت از ذهنم خطور نکرده است. من هرگز در زندگی هیچ چیزی را ناتمام رها نکرده‌ام و نمی‌خواهم الان دست به چنین کاری بزنم. من متعهد شدم تا جامعه اطلاعاتی را رهبری کنم و به تهدیدات پیچیده و مختلفی که کشور ما با آن مواجه است، رسیدگی کنم.

استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید نیز روز چهارشنبه این گزارش‌ها را رد کرده و در توییتی نوشت: این گزارش‌ها حقیقت ندارند.

اما این در حالی است که مارتین بارون، مدیر اجرایی روزنامه واشنگتن پست در بیانیه‌ای تاکید کرده که پای این گزارش ایستاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها