کد خبر: 335414
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۴:۵۱:۵۲
| |

نیروهای حفتر جنوب غربی طرابلس را بمباران کردند

نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» امروز نیز جنوب غربی طرابلس را بمباران کردند که در نتیجه آن تعدادی از نیروهای دولت وفاق ملی کشته شدند.

نیروهای حفتر جنوب غربی طرابلس را بمباران کردند
کد خبر: 335414
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۴:۵۱:۵۲

اعتمادآنلاین| نیروهای حفتر بامداد امروز «چهارشنبه» گذرگاه «الهیره» واقع در حد فاصل بین العزیزیه و شهر غریان در جنوب غربی طرابلس را بمباران کردند.

شبکه سعودی«العربیه» با اعلام این خبر افزود که هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای حفتر، به صورت دقیق مکان‌های استقرار نیروهای دولت وفاق ملی در گذرگاه «الهیره» واقع در 20 کیلومتری شمال شهر غریان را هدف قرار دادند که در نتیجه آن شماری از این نیروها کشته شدند.

برخی منابع نیز از درگیری مجدد نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای حفتر در مناطق شارع الخلاطات، عین زاره، وادی الربیع، خله الفرجان و جاده منتهی به فرودگاه طرابلس خبر دادند.

برخی منابع خبری نیز گزارش دادند که نیروهای دولت وفاق ملی بار دیگر موفق شدند کنترل شهر استراتژیک غریان را بدست بگیرند و این شهر و حومه آن را از سیطره نیروهای حفتر آزاد کنند.

«عبدالله کشلاف» فرمانده یگان دفاع از غریان وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی گفت که پس از درگیری‌های خشونت‌بار روز سه‌شنبه(دیروز)، محورهای درگیری در اطراف شهر غریان شاهد آرامش نسبی است.

او در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» افزود که نیروهای دولت وفاق ملی موفق شدند نیروهای حفتر را از مناطقی که به اشغال خود درآورده بودند از جمله منطقه غوط‌ الریح که گذرگاه اصلی شهر به سمت مناطق جنوب محسوب می‌شود، اخراج کنند.

«مصطفی المجعی» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی روز سه‌شنبه(دیروز) از دفع حمله نیروهای حفتر به شهر غریان خبر داد.

المجعی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که «نیروهای دولت وفاق ملی موفق شدند حمله نیروهای حفتر به غریان واقع در 100 کیلوکتری جنوب طرابلس را دفع کنند.»

با گذشت بیش از چهار ماه از آغاز حملات نیروهای حفتر با پشتیبانی امارات و مصر به طرابلس پایتخت لیبی، اما آن‌ها همچنان در نفوذ به این شهر ناکام مانده‌اند. در ابتدای عملیات شهر استراتژیک غریان به دست نیروهای حفتر افتاده بود که نیروهای دولت وفاق موفق شدند آن را بازپس بگیرند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها