کد خبر: 335171
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۰۸:۴۲:۲۰
| |

رسانه افغانستانی:

متن توافق‌نامه آمریکا و طالبان نهایی شد

خبرگزاری آریانیوز افغانستان نوشت: نهمین دور مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان پس از شش روز در حال پایان یافتن است و دو طرف متن توافق‌نامه صلح را نهایی کرده‌اند.

متن توافق‌نامه آمریکا و طالبان نهایی شد
کد خبر: 335171
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۰۸:۴۲:۲۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری آریانیوز افغانستان نوشت: نهمین دور مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان پس از شش روز در حال پایان یافتن است و دو طرف متن توافق نامه صلح را نهایی کرده‌اند.

به گزارش این رسانه، هرچند تاکنون هیچ یک از طرفین به طور رسمی در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند.

«نظر محمد مطمئن » آگاه سیاسی در این زمینه می گوید: فکر می کنم توافق نهایی صورت‌گرفته شده باشد و جزییات این طرح را به اطلاع دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا رسانده اند.

توافق صلح میان آمریکا و طالبان شامل چگونگی خروج نظامیان خارجی، استفاده نشدن خاک افغانستان بر ضد آمریکا، گفت‌وگو میان نیروهای افغان و آتش بس است.

شماری از کشورها ضامن اجرایی شدن این توافق‌نامه هستند و به گفته منابع تااکنون نروژ، قطر، ازبکستان و چین پیشنهاد کرده‌اند که توافق‌نامه آمریکا و طالبان در کشورشان به امضا برسد.

عباس ستانکزی، رییس هیأت گفت‌وگو کننده صلح طالبان می گوید: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که خاک افغانستان بر ضد دیگر کشورها مورد استفاده قرار بگیرد.

ناجیه انوری، سخنگوی دولت در امور صلح گفت: انتظار داریم که با پایان این گفت‌وگوها بستر مناسب برای مذاکرات مستقیم میان حکومت و طالبان فراهم شود.

در همین حال، گفته می‌شود که سخنان اخیر دونالد ترامپ مبنی بر عجله نداشتن بر خروج نیروهای آمریکا از افغانستان روی گفت‌وگوهای دوحه تأثیر داشته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها