کد خبر: 330872
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۴ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

رویترز:

فرمانده و 3 افسر نفت‌کش ایرانی آزاد شدند/ واکنش دادگاه جبل‌الطارق به درخواست مداخله‌جویانه آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا با ارسال نامه‌ای به دولت محلی جبل طارق، خواستار عدم آزادی و تمدید توقیف نفکش حامل نفت ایران شد.

فرمانده و 3 افسر نفت‌کش ایرانی آزاد شدند/ واکنش دادگاه جبل‌الطارق به درخواست مداخله‌جویانه آمریکا
کد خبر: 330872
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۴ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منابع محلی از درخواست وزارت دادگستری ایالات متحده از دولت محلی منطقه «جبل طارق» جهت تمدید بازداشت نفتکش «گریس 1» حامل دو میلیون بشکه نفت خام ایران خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع دولتی آمریکا گزارش داد که وزارت دادگستری این کشور با ارسال نامه‌ای به مقامات جبل طارق، خواستار توقیف و عدم آزادی نفتکش حامل نفت ایران شده است.

با این حال روزنامه «جبل‌طارق کرونیکل» گزارش داد که دادگاه عالی این منطقه ضمن مبرا دانستن ناخدا و سه خدمه نفتکش گریس 1، حکم آزادی آنها از توقیف را صادر کرده است.

این روزنامه همچنین نوشت علی‌رغم اینکه قرار بود نفتکش حامل نفت ایران صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی، از توقیف خارج شود اما بعد از درخواست وزارت دادگستری آمریکا، این تصمیم تا ساعت چهار بعدظهر (شش و نیم عصر به وقت تهران) به تعویق افتاده است.

مقام‌های دولت جبل الطارق از احتمال آزادی نفت کش ایرانی بعد از جلسه دادگاه امروز خبر دادند. همچنین این مقام‌های آگاه اعلام کردند فرمانده و سه افسر نفتکش ایرانی گریس 1 آزاد شده‌اند.

ساعتی قبل از تشکیل دادگاه جبل‌الطارق در خصوص آزادی نفتکش ایرانی، وزارت دادگستری آمریکا خواهان تداوم توقیف این نفتکش شد و در همین رابطه رییس دادگاه جبل الطارق اعلام کرد که اگر درخواست آمریکا نبود این نفتکش می‌توانست مسیر خود را در دریا طی کند.

این در حالی است که روزنامه سان صبح امروز به نقل از یک منبع نزدیک به «فابیان پیکاردو» سروزیر دولت جبل‌الطارق گزارش داد که ابرنفتکش ایرانی «گریس 1»، امروز- پنجشنبه- آزاد خواهد شد.

رییس دادگاه جبل الطارق در این خصوص گفت: تصمیم در مورد آزادی نفتکش ایرانی قبل از اواخر روز پنج‌شنبه اتخاد نخواهد شد. مقام‌های دولت جبل الطارق از اظهارنظر بیشتر خودداری کردند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها