کد خبر: 329197
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۵:۱۵:۲۵
| |

هشدار کره‌شمالی به کره‌جنوبی:

بهای سنگینی برای افزایش تنش در شبه‌جزیره کره پرداخت می‌کنید

کره‌شمالی ضمن هشدار جدی به همسایه جنوبی به دلیل برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا و استقرار تجهیزات جنگی دارای فناوری‌های بالا در شبه‌جزیره، تاکید کرد سئول بهای گزافی برای این اقدامات خود پرداخت خواهد کرد.

بهای سنگینی برای افزایش تنش در شبه‌جزیره کره پرداخت می‌کنید
کد خبر: 329197
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۵:۱۵:۲۵

اعتمادآنلاین| کمیسیون صلح کره‌شمالی در بیانیه‌ای تاکید کرد رزمایش‌های نظامی مشترک که سال‌های سال است توسط کره‌نوبی با نیروهای خارجی برگزار می‌شود، دلیل اصلی تشدید تنش در شبه‌جزیره کره و جلوگیری از توسعه روابط بین کره‌ای است.

این نخستین بیانیه کمیسیون صلح کره شمالی از 25 آوریل (5 اردیبهشت 1398) یعنی از زمانی است که تمرینات هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی برگزار شد.

بیانیه می افزاید: رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی در حالی است که کره شمالی و جنوبی در بیانیه پانمونجوم توافق کرده اند تا کلیه اقدامات خصمانه را به طور کامل متوقف سازند.

این بیانیه همچنین استقرار جنگنده‌های رادار گریز اف‌35 آمریکا در منطقه را مورد انتقاد قرار داده و نوشته است مقامات کره جنوبی که نسبت به هموطنان کره شمالی بی‌اعتنا بوده‌اند و ایالات متحده را به حمله به کره شمالی تحریک می‌کنند، هرگز نمی‌توانند از مسئولیت وادار کردن کره‌شمالی به اقدامات متقابل برای رفع تهدیدات احتمالی فرار کنند.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی هم بامداد چهارشنبه اعلام کرد موشک‌هایی که اخیراً آزمایش شد، هشداری به مانور مشترک کره جنوبی و آمریکا بود.

رزمایش مشترک کره‌جنوبی و آمریکا که از روز دوشنبه این هفته آغاز شد و به مدت 25 روز ادامه دارد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها