کد خبر: 320822
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۴:۵۹:۴۳
| |

آمریکا برای بودجه ساخت دیوار مرزی به دادگاه عالی متوسل شد

دولت آمریکا از دادگاه عالی این کشور خواست تا مداخله کرده و جلوی اجرای حکم ممنوعیت یک دادگاه منطقه‌ای در قبال استفاده از بودجه ارتش برای ساخت دیوار در مرز جنوبی آمریکا را بگیرد.

آمریکا برای بودجه ساخت دیوار مرزی به دادگاه عالی متوسل شد
کد خبر: 320822
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۴:۵۹:۴۳

اعتمادآنلاین| بر اساس درخواستی که از سوی دولت آمریکا ثبت شده، دولت تقاضا داشته که دادگاه عالی حکم یک دادگاه منطقه‌ای را که ممنوعیت دائمی نسبت به هرگونه اقدام دولت برای برداشتن بودجه بخش‌هایی از ارتش در جهت ساخت دیوار مرزی وضع کرده، باطل کند.

نوئل فرانسیسکو، یک نماینده دادستان در سندی که در این خصوص ارائه کرده، از قضات دادگاه عالی خواسته تا اقدام به صدور حکم ممانعت اداری فوری در قبال اجرای این ممنوعیت کند.

چند روز پیش دادگاه تجدیدنظر آمریکا با درخواست وزارت دادگستری دولت ترامپ به منظور اعمال حکم ممانعت در قبال اجرای این ممنوعیت موافقت نکرد.

هیوود گیلیام، قاضی یک دادگاه منطقه ای کسی است که طی حکم خود جلوی هرگونه استفاده مقامهای دولت از بودجه بخش‌های دیگر ارتش به منظور ساخت دیوار در مرز با مکزیک را گرفت.

قضات دادگاه تجدید نظر با دو رای موافق به یک رای مخالف حکم دادند که استفاده از این بودجه‌ها در این مسیر ناقض این الزام قانون اساسی است که قوه مجریه نباید پولی را بدون حکم تخصیص از جانب کنگره به کار بگیرد.

دادگاه عالی آمریکا در حال حاضر در تعطیلات تا ماه اکتبر است اما احکام را در طول ماه‌های تابستان منتشر می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها