کد خبر: 317791
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۲۰:۵۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید

جایگزین فدریکا موگرینی کیست؟

«جوزف بورل»، سیاستمدار چپ‌گرا و وزیر خارجه اسپانیا، جانشین فدریکا موگرینی در سمت «مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا» شده است.

حجم ویدیو: 3.22M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 317791
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۲۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «جوزف بورل»، سیاستمدار چپ‌گرا و وزیر خارجه اسپانیا، جانشین فدریکا موگرینی در سمت «مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا» شده است.

این دیپلمات 72ساله اسپانیایی در روستایی کوچک در منطقه کاتالونیای اسپانیا زاده شده است. آخرین مدرک تحصیلی او دکترای اقتصاد است، اما فوق لیسانس رشته مهندسی خود را هم از دانشگاه استنفورد در ایالات متحده آمریکا گرفته است.

جوزف بورل دیدگاهی به شدت انتقادی نسبت به اقدامات و سیاست‌های دونالد ترامپ دارد.

او در گفت‌وگویی در اردیبهشت‌ماه، دولت ترامپ را به «کابوی» تشبیه کرده بود.

بورل از حامیان جدی برجام است و بارها از سیاست‌های دونالد ترامپ در خروج یک‌جانبه از برجام و اعمال سیاست تهدید و فشار علیه ایران انتقاد کرده است.

جوزف بورل روز 18 اردیبهشت در مورد تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود گفته بود: تا آنجا که من می‌دانم، این تصمیم ایران در چارچوب برجام است.

بورل دی‌ماه سال گذشته هم در مصاحبه‌ای گفته بود: حفظ برجام بخش مهمی از امنیت ماست. ما برای رسیدن به این توافق انرژی دیپلماتیک و اراده سیاسی زیادی را سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، به همین دلیل حفظ توافق را مهم می‌دانیم.

او همچنین از حامیان جدی حکومت «نیکلاس مادورو» در ونزوئلا و از منتقدان رویکرد دولت ترامپ در قبال تغییر رژیم در ونزوئلاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها