کد خبر: 313552
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۱:۳۱:۳۹
| |

وزیر خارجه چین:

درباره وضعیت خلیج‌فارس بسیار نگرانیم/ از همه طرف‌ها می‌خواهیم «جعبه پاندورا» را باز نکنند

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در کنفرانس خبری مشترک با «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه به تنش‌ها در منطقه اشاره کرد و از تمامی طرفین خواستار خویشتنداری و کاهش تنش‌ها در غرب آسیا شد.

درباره وضعیت خلیج‌فارس بسیار نگرانیم/ از همه طرف‌ها می‌خواهیم «جعبه پاندورا» را باز نکنند
کد خبر: 313552
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۱:۳۱:۳۹

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه چین در واکنش به اقدام برجامی ایران ابراز امیدواری کرد که ایران «به طور شتابزده» از برجام خارج نشود.

وانگ یی همچنین به اتهام‌زنی اخیر واشنگتن به ایران در خصوص حادثه اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان اشاره کرد و گفت که آمریکا برای حل مشکلات خود با ایران نباید از «فشار شدید» بهره گیرد.

وزیر امور خارجه چین ادامه داد که پکن درباره وضعیت اوضاع خلیج فارس «قطعاً بسیار نگران است» و از تمامی طرفین می‌خواهد تنش‌ها را کاهش دهند و به سمت نزاع پیش نروند.

او ادامه داد: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم منطقی باقی بمانند و خویشتنداری را در پیش بگیرند و هیچ‌گونه اقدام تحریک‌آمیز که تنش‌های منطقه‌ای را تشدید کند، انجام ندهند و «جعبه پاندورا» (کنایه از تنش‌ها و بدبختی‌ها) را باز نکنند».

این دیپلمات چینی تأکید کرد: «به خصوص، آمریکا باید روش‌های اعمال فشار شدید خود را تغییر دهد. هرگونه رفتار یکجانبه هیچ اساسی در قانون بین‌الملل ندارد و می‌تواند به بحرانی بزرگتر منجر شود».

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها