کد خبر: 312352
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۱۰:۵۷:۰۰
| |

سناریوی مضحک سعودی علیه ایران:

در مسئله حمله به نفتکش‌ها، با آمریکا اتفاق نظر داریم

وزیر مشاور سعودی در امور خارجه بدون هیچ مدرک و سندی مدعی شد که ایران پشت حملات روز پنج‌شنبه به نفتکش‌ها در دریای عمان قرار دارد.

در مسئله حمله به نفتکش‌ها، با آمریکا اتفاق نظر داریم
کد خبر: 312352
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۱۰:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| «عادل الجبیر» وزیر مشاور سعودی در امور خارجه بار دیگر ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

الجبیر به شبکه خبری سی.ان.ان گفت که ایران در پس حملاتی قرار دارد که اخیرا در منطقه رخ داده است.

او در مصاحبه با «ولف بلیتزر» خبرنگار این شبکه و در پاسخ به احتمال درگیری نظامی بین ایالات متحده آمریکا و ایران ادعا کرد: «فکر می‌کنم که همه در تلاش هستند که از وقوع جنگ جلوگیری کنند، جز ایران... ما همپیمان آمریکا هستیم و همیشه دوشادوش یکدیگر قرار داریم، ولی فکر نمی‌کنم که آمریکا طرحی برای هیچ گونه عملیات نظامی داشته باشد».

خواستار جنگ با ایران نیستیم

الجبیر با این ادعا که «آمریکا قصد دارد ضامن اقدامات بازدارنده‌ای در منطقه خلیج [فارس] باشد تا از حمله ایران جلوگیری کند»، اظهار داشت: «تنش کنونی بسیار خطرناک است... به وضوح، از طریق فرستادن پیام به ایرانی‌ها گفتیم که هیچ کس خواستار جنگ نیست و ایرانیها نباید در دام آن بیفتند. آمریکا نیز از طریق کشورهای ثالث این اقدام را انجام داد. ما نیز از طریق پیام اعلام کردیم که از منافع خود دفاع خواهیم کرد... ما به هر قیمتی خواستار جلوگیری از [وقوع] جنگ هستیم؛ زیرا در صورت وقوع، همه ضرر خواهند کرد».

این مسئول سعودی ضمن نادیده گرفتن جنایات ائتلاف خود در یمن و کشتار مردم بی‌دفاع این کشور ادامه داد: «ما در تلاشیم تا با استفاده از دیپلماسی و تحریم‌ها ایران را مجاب کنیم تا کار درست را انجام دهد و به ایران توضیح دهیم که رفتارش غیرقابل قبول است».

در مسئله نفتکش، با آمریکا اتفاق نظر داریم

الجبیر درباره اینکه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، ایران را مسئول انفجارهای اخیر در دو نفتکش در دریای عمان دانسته، اعلام کرد: «هیچ دلیلی نداریم که با وزیر خارجه [آمریکا] اختلاف نظر داشته باشیم. ما با او هم نظر هستیم».

الجبیر بدون اشاره به بمباران فرودگاههای یمن و محاصره این کشور طی سال‌های اخیر، ادعا کرد: «ایران در انجام چنین کارهایی سابقه دارد. دیدیم که اخیرا به چهار کشتی حمله کردند. دیدیم که از طریق حوثی‌ها (جنبش انصار الله یمن) به سمت پادشاهی سعودی موشک شلیک می‌کنند و لوله‌های نفتی را منهدم می‌کنند».

این مسئول سعودی با طرح این ادعا که ایران، موشک بالستیک در اختیار جنبش انصارالله یمن قرار داده، گفت که نیروهای انصارالله «225 موشک به شهرهای عربستان شلیک کرده‌اند».

الجبیر در ادامه ادعاهای خود گفت: «به صورت واضح توضیح دادیم که ایرانِ هسته‌ای، قابل پذیرش نیست و خطری برای منطقه و جهان است. پادشاهی سعودی نیز برای حمایت از منافع خود، تا جایی بتواند فعالیت خواهد کرد».

این وزیر سعودی در پایان درباره قصد این کشور برای در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای خاطر نشان کرد: «بارها گفته‌ایم که هر آنچه لازم باشد برای حمایت از حکومت خود انجام خواهیم داد... اگر ایرانی‌ها توانایی‌های هسته‌ای داشته باشند، پس نباید فکر کرد که سایر کشورها از جمله سعودی تلاش نخواهند کرد این توانایی را به دست آورند».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها