کد خبر: 310029
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۰:۰۱:۱۸
| |

خواسته نماینده حزب جمهوری‌خواه برای لغو جنگ تجاری آمریکا با مکزیک

سناتور «تد کروز» از حزب جمهوری خواه در نامه‌ای به «دونالد ترامپ»، خواستار لغو اعمال تعرفه بر کالاهای مکزیک و لغو جنگ تجاری با این کشور شد.

خواسته نماینده حزب جمهوری‌خواه برای لغو جنگ تجاری آمریکا با مکزیک
کد خبر: 310029
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۰:۰۱:۱۸

اعتمادآنلاین| کروز نماینده ایالت تگزاس در نشست با دیگر نمایندگان حزب جمهوری خواه گفت، اعمال تعرفه بر کالاهای مکزیکی افزایش مالیات 30 میلیارد دلاری برای مردم این ایالت خواهد داشت.

کروز افزود، شاید هیچکس به اندازه من در حزب جمهوری خواه نگران امنیت مرزها نباشد، اما از طرف دیگر هیچ دلیلی برای کشاورزان، چوپانان، تولید کنندگان و شرکت‌های کوچک تگزاس وجود ندارد تا مالیات زیاد جدید پرداخت کنند.

بر اساس گزارش اتاق بازرگانی آمریکا، اعمال تعرفه بر کالاهای مکزیک در کنار تگزاس به دیگر ایالت‌های کشور مانند میشیگان، کالیفرنیا و اوهایو ضربه سنگین اقتصادی وارد می‌کند.

به رغم حمایت برخی از نمایندگان جمهوری خواه از طرح ترامپ برای اعمال تعرفه بر کالاهای مکزیک، برخی دیگر از نمایندگان این حزب به‌شدت از مواضع اخیر ترامپ در مورد به راه انداختن جنگ تجاری جدید با مکزیک انتقاد کرده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در هفته گذشته مکزیک را تهدید کرد، در صورت عدم اتخاذ سیاست‌های مهاجرتی و مانع نشدن از سیل مهاجران این کشور به آمریکا، تعرفه‌های پنج درصدی بر کالاهای وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد که این تعرفه‌ها ممکن است، بیشتر شوند.

ترامپ اعلام کرد که در صورت عدم تلاش دولت مکزیک در این زمینه تا 10 ژوئن (20 خرداد) تعرفه‌ها را تا پنج درصد و تا اول اکتبر (8 مهر) تا 25 درصد افزایش خواهد داد.

مقامات آمریکایی می‌گویند 80 هزار مهاجر هم اکنون در قرنطینه پلیس مرزی هستند که به‌صورت غیرقانونی به آمریکا وارد شده‌اند. تعداد چهار هزار و 500 نفر روزانه به‌صورت غیرقانونی از مرز آمریکا رد شده و وارد این کشور می‌شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها