کد خبر: 309140
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۴:۴۴:۵۶
| |

وزیر دفاع ژاپن:

به‌دنبال عادی‌سازی روابط با کره‌شمالی هستیم

وزیر دفاع ژاپن با وجود ابراز تمایل برای گفت‌وگو و عادی‌سازی روابط با کره‌شمالی، همچنان «پیونگ‌یانگ» را به‌عنوان یک تهدید برای امنیت جهان معرفی کرد.

به‌دنبال عادی‌سازی روابط با کره‌شمالی هستیم
کد خبر: 309140
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۴:۴۴:۵۶

اعتمادآنلاین| «تاکشی ایوایا» وزیر دفاع ژاپن در نشست امنیت آسیا موسوم به «گفت‌وگوی شانگری-لا» در «سنگاپور» با وجود ابراز تمایل توکیو برای مذاکره با پیونگ‌یانگ، تصریح کرد که کره‌شمالی همچنان تهدیدی برای امنیت جهانی است و از جامعه بین‌الملل خواست تا برای تحقق هدف خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

وزیر دفاع ژاپن در ارتباط با تمایل توکیو برای گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ گفت که ژاپن «به دنبال عادی‌سازی روابط با کره شمالی از طریق حل جامع موضوعات مهم از جمله آدم‌ربایی است».

اخیراً «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن در سخنانی از آمادگی کشورش برای برقراری روابط مجدد دیپلماتیک با کره شمالی خبر داد و پیشنهاد برگزاری دیدار بدون پیش‌شرط با رهبر کره شمالی را مطرح کرده بود به امید آنکه بتوانند موضوع قدیمی اتباع ژاپنی که بنا به گفته توکیو در دهه‌های 1970 و 1980 توسط مأموران کره شمالی ربوده شده‌اند را رفع کنند.

خبرگزاری «کیودو» گزارش کرد، ایوایا همچنین از آزمایش موشکی اخیر «پیونگ‌یانگ» به‌عنوان نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد و تأکید کرد که مقامات دفاعی کشورهای جهان باید در مقابل کره شمالی بعنوان نیروی بازدارنده عمل کنند.

این مقام دفاعی ژاپن تصریح کرد: «ما باید این حقیقت غیرقابل انکار را به خود یادآوری کنیم که هیچ تغییر ضروری در ظرفیت‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی به وجود نیامده است».

با وجود آنکه کیم اخیراً تأکید کرده بود که گام‌های مثبتی جهت خلع سلاح اتمی برداشته است، آمریکا تأکید دارد، لغو تحریم‌های اقتصادی، نیازمند لغو کامل برنامه اتمی پیونگ‌یانگ است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها