کد خبر: 308453
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ ۰۹:۵۲:۴۷
| |

عبدالمهدی در دوحه بر برقراری بهترین روابط میان عراق و کشورهای منطقه تاکید کرد

دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای از دیدار عبدالمهدی و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در دفتر او در دوحه و گفت‌وگوی دو طرف درباره تقویت روابط عرق و قطر و بررسی همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذارها و نیز تحولات منطقه‌ای و نقش دو کشور در تقویت امنیت و ثبات منطقه و پایان دادن به بحران‌ها خبر داد.

عبدالمهدی در دوحه بر برقراری بهترین روابط میان عراق و کشورهای منطقه تاکید کرد
کد خبر: 308453
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ ۰۹:۵۲:۴۷

اعتمادآنلاین| نخست وزیر عراق در سفری که به دوحه داشت، تاکید کرد: بغداد به دنبال برقراری بهترین روابط با همسایگان عربی و اسلامی خود است.

به گزارش سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای از دیدار عبدالمهدی و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در دفتر او در دوحه و گفت‌وگوی دو طرف درباره تقویت روابط عرق و قطر و بررسی همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذارها و نیز تحولات منطقه‌ای و نقش دو کشور در تقویت امنیت و ثبات منطقه و پایان دادن به بحران‌ها خبر داد.

طبق این بیانیه عبدالمهدی در دیدار با امیر قطر، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم عراق نقش و جایگاه تاریخی خود را در میان کشورهای عربی و اسلامی بازیابد و بغداد خاستگاهی برای صلح باشد.

نخست وزیر عراق افزود: ما به دنبال برقراری بهترین روابط با کشورهای عربی و اسلامی منطقه و همسایگان خود هستیم که مرزهای ما با آنها به مناطقی ایمن و با ثبات تبدیل شده‌اند. ما می‌خواهیم شهرهای صنعتی ایجاد کنیم. مردم عراق سال‌های طولانی از جنگ خارجی که حاکمیت سابق در آن نقش داشت رنج بردند و این رنج و مشکلات تا به امروز ادامه دارند و ما پیامدهای آن را تحمل کرده و بدهی‌ها را به کشور کویت می‌پردازیم.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز در این دیدار تاکید کرد: عراق جایگاه ویژه‌ای در میان کشورهای عربی و اسلامی دارد. ما میزان آسیب وارده به این کشور و نتایج جنگ‌های طولانی و شرایط دشواری که بر عراق گذشته و آخرین آنها مبارزه با داعش را درک می‌کنیم و بابت تغییر شرایط در عراق و برقرار شدن ثبات در این کشور خدا را شاکر هستیم.

امیر قطر خطاب به عبدالمهدی، خاطر نشان کرد: حضور شما برای تقویت روابط دو جانبه، افزایش همکاری‌های اقتصادی و تقویت سرمایه‌گذاری‌ها اهمیت بسیاری دارد و ما به همکاری‌های هر چه بیشتر امید داریم و برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها آماده‌ایم و حاضر هستیم برای ارائه امکانات و خدمات بیشتر به شهروندان و تاجران دو کشور همکاری کنیم.

کمیته مشترک عراق و قطر روز چهارشنبه نشستی را با حضور اعضای دو هیئت برگزار کرد که در آن راه‌های همکاری اقتصادی، فرهنگی، علمی، تربیتی، ورزشی و نیز همکاری‌ها در زمینه ساخت و ساز، نفت، برق و تسهیل صدور ویزا برای شهروندان دو کشور مورد بررسی قرار گرفتند.

عبدالمهدی عصر روز چهارشنبه وارد دوحه، پایتخت قطر شد و در دیدار با امیر قطر دو یادداشت تفاهم در سه زمینه مختلف را به امضا رساند. او پس از این دیدار به بغداد بازگشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها