کد خبر: 307585
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۲:۴۶:۴۰
| |

ترامپ خواستار سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران شد

خبرگزاری ژاپنی یومیوری گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا که هم‌اکنون در ژاپن به‌سر می‌برد، از «شینزو آبه» نخست‌وزیر این کشور، خواسته است هر چه سریع‌تر [برای میانجیگری] به ایران سفر کند.

ترامپ خواستار سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران شد
کد خبر: 307585
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۲:۴۶:۴۰

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، پس از لفاظی‌های اخیر علیه کشورمان، همچنان به دنبال کاستن از دامنه تنش‌ها میان تهران و واشنگتن است.

در آخرین مورد از این تلاش‌ها، خبرگزاری ژاپنی یومیوری گزارش داد ترامپ که هم‌اکنون در ژاپن به‌سر می‌برد از «شینزو آبه» نخست‌وزیر این کشور، خواسته است هر چه سریع‌تر [برای میانجیگری] به ایران سفر کند!

در همین ارتباط، روزنامه واشنگتن‌پست نیز گزارش داده است که ترامپ با اشاره به روابط خوب ژاپن با دشمنان آمریکا در خاورمیانه گفته است که از تلاش‌های شینزو آبه برای باز کردن باب گفتگو با ایران حمایت می‌کند.

به نوشته این روزنامه، ترامپ امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود در کاخ آکاساکا پس از دیدار با آبه خطاب به خبرنگاران گفته است: «می‌دانم که نخست‌وزیر شینزو آبه و ژاپن روابط خیلی خوبی با ایران دارند؛ بنابراین، باید ببینیم چه پیش می‌آید.»

درخواست ترامپ از نخست‌وزیر ژاپن برای سفر به ایران در حالی صورت می‌گیرد که شینزو آبه زمستان گذشته تحت فشار آمریکا سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به تهران را لغو کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها