کد خبر: 307084
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۲:۴۷:۰۷
| |

ترامپ:

هنوز برای بخشش عاملان جنایات جنگی تصمیم نگرفته‌ام

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که هنوز برای عفو اعضای ارتش که به جرایم جنگی متهم یا محکوم شده‌اند، تصمیمی نگرفته است؛ اگرچه این امر را در نظر دارد.

هنوز برای بخشش عاملان جنایات جنگی تصمیم نگرفته‌ام
کد خبر: 307084
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۲:۴۷:۰۷

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: شاید تا پس از اتمام و جمع‌بندی دادگاهی این سربازان منتظر بماند و سپس تصمیم به عفو آنها بگیرد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: من هنوز تصمیمی نگرفته‌ام. این یک بحث مناقشه برانگیز است. به احتمال زیاد منتظر دادگاه آنها می‌مانم و بعد از آن، تصمیم می‌گیرم.

ترامپ دائماً در حال بررسی عفو و بخشش دست کم دو سرباز و یک مقاطعه کار آمریکایی است که به قتل افراد بی دفاع در عراق و افغانستان متهم یا محکوم شده‌اند.

گفته می‌شود که مساله عفو و بخشش «متیو گلدستاین» متهم به قتل یک افغان بی سلاح و «نیکولاس اسلاتن»، مقاطعه‌کار کمپانی امنیتی بلک‌واتر، محکوم به قتل یک عراقی در جریان قتل عام 2007 در دستورکار بررسی از سوی ترامپ قرار دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه صحبت‌هایش در کاخ سفید گفت: برخی از این سربازان افرادی هستند که مدت‌های زیادی جنگیده‌اند. شما می‌دانید که ما به آنها آموزش دادیم تا مبارزان خوبی باشند و زمانی که آنها می‌جنگند، به صورت ناعادلانه با آنها رفتار می‌شود.

مقام‌های سابق امنیتی و نظامی آمریکا گفته‌اند که ترامپ باید از برنامه‌هایش در عفو این سربازان خاطی دست بکشد و گفته‌اند که این اقدامات ترامپ شاید به مثابه پیامی به متحدان، دشمنان و اعضای ارتش باشد که دولت تمایلی به اجرای قانون در مناطق درگیر جنگ ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها