کد خبر: 305186
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۰۹:۰۷:۳۲
| |

ملک سلمان خواستار برگزاری دو نشست فوق‌العاده در مکه شد

پادشاه عربستان از رهبران شورای همکاری خلیج‌فارس و رهبران عربی خواست دو نشست فوق‌العاده در پایان ماه مه در مکه برگزار کنند.

ملک سلمان خواستار برگزاری دو نشست فوق‌العاده در مکه شد
کد خبر: 305186
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۰۹:۰۷:۳۲

اعتمادآنلاین| خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از یک منبع در وزارت خارجه عربستان گزارش داد: این دعوت به برگزاری نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس و نشست سران عرب را ملک سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه عربستان در چارچوب تاکید ریاض بر رایزنی و هماهنگی با کشورهای برادر در شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه عرب به منظور تقویت امنیت و ثبات منطقه مطرح کرده است.

این منبع افزود: این درخواست در سایه حادثه خرابکاری علیه کشتی‌های تجاری در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای امارات و حمله شبه‌نظامیان حوثی به دو ایستگاه پمپاژ نفت عربستان مطرح شده است.

به گفته این منبع، با توجه به پیامدهای خطرناک این دو اتفاق بر امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی و تاثیر آن بر انتقال نفت به بازارهای جهانی، ملک سلمان از برادران در شورای همکاری و اتحادیه عرب خواست دو نشست فوق‌العاده سران را در 30 ماه مه (9 خرداد) برای بررسی پیامدهای این حملات و اتفاقات بر منطقه برگزار کنند.

این درخواست بلافاصله مورد استقبال امارات، بحرین و جیبوتی، حامیان سرسخت عربستان قرار گرفت.

در این راستا ملک سلمان روز شنبه دعوت‌نامه‌هایی را برای سران کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و سران اتحادیه عرب برای برگزاری دو نشست فوق‌العاده فرستاد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها