کد خبر: 295014
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۱:۳۵:۰۴
| |

عاملان حملات سایبری توسط اتحادیه اروپا تحریم‌ می‌شوند

اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را برای عاملان حملات سایبری در نظر گرفته است که ممنوعیت‌های مسافرتی و مسدود کردن دارایی‌ها از جمله آن‌ها است.

عاملان حملات سایبری توسط اتحادیه اروپا تحریم‌ می‌شوند
کد خبر: 295014
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۱:۳۵:۰۴

اعتمادآنلاین| اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌های سختگیرانه‌ای را علیه عاملان حملات سایبری با هدف حمله به زیرساخت‌ها، دستیابی به اطلاعات حساس شرکت‌ها و مداخله در انتخابات اعمال کند.

شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شورا چارچوبی را تعیین کرده که به اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تدابیر محدودکننده هدفداری را برای جلوگیری از حملات سایبری و واکنش به آن‌ها اعمال کند.

مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت‌های مسافرتی از جمله این اقدامات است که می‌توانند حتی در خصوص عاملان هک‌های نافرجام نیز اعمال شوند.

به گفته دیپلمات‌ها، طبق این طرح، در صورتی که این حملات «پیامدهای قابل توجهی» در پی داشته باشند، 28 کشور عضو اتحادیه اروپا ملزم خواهند بود که به اتفاق آرا به اعمال این تحریم‌ها رای مثبت دهند.

شورای اروپایی اعلام کرد: این شورا نگران افزایش رفتارهای مخرب در فضای سایبری است که تضعیف یکپارچگی و امنیت اتحادیه اروپا و رقابت‌پذیری اقتصادی آن را دنبال می‌کنند و خطر نهایی درگیری را در پی دارند.

در همین حال وزارت امور خارجه انگلیس خواستار اقدامات قاطعانه تازه‌ای شده و افزوده است: جامعه بین‌الملل همه اقدامات لازم را برای حفظ حاکمیت قانون و سیستم بین‌المللی که بر مبنای قوانین است و امنیت جوامع ما را حفظ می‌کند، انجام خواهد داد.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس همچنین با اشاره به روسیه که چندین کشور غربی آن را به مداخله در انتخابات از طریق عملیات سایبری متهم کرده‌اند، مستقیماً گفته است: لطفاً روسیه این (اقدام تازه شورای اروپا) را در نظر داشته باشد و به آن توجه کنید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها