کد خبر: 292206
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۵:۳۷:۲۲
| |

دفتر نخست‌وزیری عراق درباره جزئیات نشست عبدالمهدی و پامپئو بیانیه صادر کرد

دفتر نخست‌وزیر عراق بیانیه‌ای درباره دیدار عبدالمهدی و وزیر خارجه آمریکا که شب گذشته سرزده وارد بغداد شد، بیانیه‌ای صادر کرد.

دفتر نخست‌وزیری عراق درباره جزئیات نشست عبدالمهدی و پامپئو بیانیه صادر کرد
کد خبر: 292206
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۵:۳۷:۲۲

اعتمادآنلاین| «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، شب گذشته در سفری سرزده وارد عراق شد و با مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرد. این سفر دو روز بعد از مکالمه تلفنی پامپئو و «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق انجام شد.

دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات متحده آمریکا شریک استراتژیک و مهم عراق است و عراق همچنان سیاست متعادل خود، که پل‌های دوستی و همکاری با تمام همسایگان و دوستانش، از جمله ایران، را ساخته است، دنبال می‌کند.»

در این بیانیه «بر تمایل عراق به گسترش روابط با آمریکا و با دیگر کشورهای همسایه و دوست در زمینه‌های مختلف تأکید شده است».

دفتر نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: «بغداد روابطش با کشورها را در وهله اول، بر اساس منافع عراق و تلاش برای تقویت نقاط مشترک بدون پرداختن به موارد اختلافی بنا می‌کند. بغداد بر حل تمام اختلافاتش از طریق گفت‌وگوی صادقانه و سازنده تأکید دارد و نقش اساسی‌اش در منطقه را باز می‌یابد و به مکانی برای درگیری و نزاع تبدیل نمی‌شود.»

این بیانیه تاکید کرد: طرفین «نتایج تور اروپایی نخست‌وزیر عراق و نیز سفرهای مهمش به کشورهای همسایه را مورد رایزنی قرار دادند».

این در حالی‌ است که وزیر خارجه آمریکا درباره انگیزه‌های سفر ناگهانی‌اش به عراق و دیدار با مقام‌های این کشور، تنش جاری میان ایالات متحده و ایران را عنوان کرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها