کد خبر: 290200
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۲ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

درگیری پلیس فرانسه با معترضان در روز کارگر و بازداشت 220 تن

پیش از برگزاری اعتراضات کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه از کشف گروه‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی خبر داده بود که معترضان را به خرابکاری در پاریس، پایتخت فرانسه در روز چهارشنبه ترغیب می‌کردند.

درگیری پلیس فرانسه با معترضان در روز کارگر و بازداشت 220 تن
کد خبر: 290200
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۲ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پلیس فرانسه برای متفرق کردن معترضان در پاریس که به مناسبت روز کارگر تجمع کرده بودند، از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش شبکه فرانس 24، پیش از برگزاری اعتراضات کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه از کشف گروه‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی خبر داده بود که معترضان را به خرابکاری در پاریس، پایتخت فرانسه در روز چهارشنبه ترغیب می‌کردند.

این مقام فرانسوی در کنفرانسی خبری گفت: براساس اطلاعات ما 1000 تا 2000 فعال رادیکال که به طور بالقوه با اشخاصی که از خارج آمده‌اند، تقویت شدند،‌ احتمالا برای اشاعه بی‌نظمی و خشونت تلاش کنند. در این اعتراضات درگیری‌هایی میان پلیس و معترضان درگرفت.

حدود 7400 پلیس تنها برای تأمین امنیت در اعتراضات پاریس گسیل شدند.

اتحادیه کارگری فرانسه اعلام کرد که بیش از 230 اعتراض در سراسر کشور فرانسه برگزار شد. همه این اعتراضات به صورت صلح آمیز برگزار شد اما در پاریس این اعتراضات به خشونت کشیده شد. پلیس فرانسه 88 تن را قبل از شروع تظاهرت به مناسبت روز کارگر بازداشت کرد. همچنین یکی از نیروهای پلیس در جریان درگیری با تظاهرکنندگان بازداشت شد.

پلیس در میدان ایتالیا مستقر شد و از گاز اشک آور برای ممانعت از رسیدن تظاهرکنندگان به میدان مذکور استفاده کرد.

در حالی که وزارت کشور فرانسه تعداد معترضان را 164 هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد اما اتحادیه کارگری رقمی بیش از دو برابر آن را اعلام کرد.

پلیس پاریس اعلام کرد که 220 نفر در این اعتراضات بازداشت شدند.

به نقل از برخی رسانه‌ها، در میان معترضان اعضای جلیقه زردها و برخی فعالان ضد کاپیتالیسم حضور داشتند.

معترضان پس از درگیر شدن با پلیس به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند و در مقابل پلیس از گاز اشک آور استفاده کرد.

نیروهای امنیتی فرانسه تا شش ماه آتی در بالاترین سطح هشدار به سر می‌برند که حاصل اعتراضات جلیقه زردهایی است که با غارت و درگیری خودشان با پلیس چهره فرانسه را ناآرام نشان دادند.

در میان معترضان ضد سرمایه‌داری جوانانی هستند که لباس‌های مشکی به تن می‌کنند و ماسک می‌زنند و اغلب "توده‌های سیاه" نامیده می‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها