کد خبر: 289896
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۰۹:۳۷:۱۸
| |

تشدید تدابیر امنیتی در فرانسه برای تجمعات روز کارگر

به گفته وزیر کشور فرانسه بیش از 7400 پلیس و نیروی امنیتی برای راهپیمایی‌های امروز (چهارشنبه) مصادف با اول مه و مقابله با خشونت احتمالی معترضان مستقر شدند.

تشدید تدابیر امنیتی در فرانسه برای تجمعات روز کارگر
کد خبر: 289896
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۰۹:۳۷:۱۸

اعتمادآنلاین| دولت فرانسه در تلاش است تا از تکرار خشونت‌هایی که سال گذشته در اول مه رخ داد و پلیس با اقدام حدود 1200 خرابکار که به تخریب فروشگاه‌ها و درگیری با نیروهای امنیتی مبادرت کردند، غافلگیر شد، جلوگیری کند.

«کریستوف کاستانر» وزیر کشور فرانسه همچنین از کشف گروه‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد که معترضان را به خرابکاری در پاریس، پایتخت فرانسه ترغیب می‌کردند. این مقام فرانسوی در کنفرانسی خبری گفت: براساس اطلاعات ما 1000 تا 2000 فعال رادیکال که به طور بالقوه با اشخاصی که از خارج آمده‌اند تقویت شدند،‌ احتمالا برای اشاعه بی‌نظمی و خشونت تلاش کنند.

حدود 200 یگان موتورسوار در سراسر پایتخت فرانسه برای واکنش سریع به هرگونه خشونت‌طلبی مستقر شدند و از پهپادها برای ردگیری تحرکات معترضان استفاده می‌شود. وزیر کشور فرانسه گفت پلیس همچنین اجازه بازرسی پیشگیرانه شرکت‌کنندگان در راهپیمایی امروز را دارد و اشخاصی هم روز سه‌شنبه بازداشت شدند.

نیروهای امنیتی فرانسه تا شش ماه آتی در بالاترین سطح هشدار به‌سر می‌برند که حاصل اعتراضات جلیقه‌زردهایی است که با غارت و درگیری خودشان با پلیس چهره فرانسه را ناآرام نشان دادند.

بسیاری از معترضان خشونت‌طلب جوانانی ضدسرمایه‌داری هستند که لباس‌های مشکی به تن می‌کنند و ماسک می‌زنند و اغلب «توده‌های سیاه» نامیده می‌شوند. از سوی دیگر پلیس فرانسه نگران حضور معترضان جلیقه‌زرد در راهپیمایی اول مه به مناسبت روز جهانی کارگر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها