کد خبر: 282632
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۶:۱۸:۵۸
| |

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تقویت مناسبات ایران و عراق، خنثی‌کننده توطئه‌های آمریکا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر نخست‌وزیر عراق، علاوه بر تقویت مناسبات دوجانبه بغداد و تهران، سیاست‌ها و دسیسه‌های آمریکا را در منطقه خنثی می‌کند.

تقویت مناسبات ایران و عراق، خنثی‌کننده توطئه‌های آمریکا است
کد خبر: 282632
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۶:۱۸:۵۸

اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی گفت: زمان زیادی از سفر دکتر روحانی به عراق و مصوبات خوب این سفر نمی‌گذرد که نخست‌وزیر عراق به ایران سفر کرد؛ با توجه به مناسبات راهبردی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق و همچنین سابقه دیرینه تاریخی و مشترکات عقیدتی و فرهنگی دو کشور، سفر عادل عبدالمهدی به ایران حائز اهمیت بسیار است.


وی با اشاره به اهمیت تقویت مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تصریح کرد: با توجه به تصمیم گیری در سطح سران دو کشور و همچنین نظر ویژه مقام معظم رهبری به مناسبات و روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق، این سفرها در آینده نیز تکرار خواهد شد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تقویت مناسبات و همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور را از تبعات این سفر عنوان کرد و گفت: بدون تردید هم سفر رییس جمهوری ایران (در اسفندماه 97) و هم سفر نخست وزیر عراق به ایران علاوه بر تقویت مناسبات دو کشور، در سطح منطقه نیز تاثیرگذار است و خنثی‌کننده سیاست‌ها و دسیسه‌های آمریکا در منطقه خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها