کد خبر: 278387
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۴:۲۸:۴۷
| |

رایزنی چین و آمریکا در مورد متن توافق‌نامه تجاری

رسانه‌های چینی از رایزنی تلفنی معاون نخست‌وزیر چین با مقامات اقتصادی و تجاری آمریکا در مورد جزییات مربوط به متن نهایی توافق‌نامه تجاری دو کشور خبر دادند.

رایزنی چین و آمریکا در مورد متن توافق‌نامه تجاری
کد خبر: 278387
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۴:۲۸:۴۷

اعتمادآنلاین| شینهوا اعلام کرد «لیوخه» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب، معاون نخست‌وزیر و مسئول طرف چینی گفت‌‌و‌گوهای همه‌جانبه اقتصادی چین با آمریکا، با «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا و «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا تلفنی گفت‌و‌گو کرد.


آنطور که شینهوا گفته است، دو طرف در این تماس تلفنی در خصوص مسائل کلیدی متن توافقنامه رایزنی و دستورکار بعدی را مشخص کردند.


انتظار می رود «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی اواخر ماه مارس برای بررسی جزئیات توافق تجاری دو کشور دیدار کنند اما تری برنشتاد، سفیر ایالات متحده در چین، هفته گذشته گفت که دو طرف در این دیدار در مورد توافق آخرین نشست خود در آرژانتین با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.


مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا که از یک سال پیش آغاز شده است به نظر می‌رسد در مسیر رسیدن به توافق باشد، کارشناسان می‌گویند روی کلیات توافق شده است اما طرفین در حال تنظیم سند جزییات این توافق هستند.


رئیس کنگره ملی خلق چین پیشتر به خبرنگاران گفته بود مقامات آمریکا و چین مذاکراتی فشرده و مفید داشتند و در بسیاری از مسایل مورد علاقه طرفین به پیشرفت‌های مهمی رسیده‌اند و امیدواریم دو طرف به رایزنی‌ها ادامه دهند و توافق‌نامه‌ای برد - برد و به نفع طرفین امضا کنند.


چین نیز قرار است تعرفه‌های پایینی بر تولیدات کشاورزی، شیمیایی، خودرو و سایر کالاهای آمریکا اعمال کند و 18 میلیارد دلار گاز طبیعی از شرکت چنیره مستقر در هوستون آمریکا خریداری کند.


علاوه بر این، چین متعهد شده است بازه زمانی حذف محدودیت‌های مالکیت خارجی در زمینه خودرو را افزایش دهد و تعرفه های خودروهای وارداتی را به زیر نرخ فعلی 15 درصد کاهش دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها