کد خبر: 278284
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۱:۳۵:۳۱
| |

پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت رای‎گیری می‎کند

مجلس عوام انگلیس در حالی خود را مهیای دومین جلسه رای‎گیری پیرامون توافق برگزیت می‎کند که اتحادیه اروپا از حصول توافق مکمل با لندن خبر می‎دهد.

پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت رای‎گیری می‎کند
کد خبر: 278284
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۱:۳۵:۳۱

اعتمادآنلاین| مجلس عوام انگلیس قرار است امروز برای بار دوم درباره توافق برگزیت لندن- بروکسل رای‎گیری کند.

این در حالی است که 2 ماه پیش (ژانویه)، این مرجع قانون‎گذاری به توافق لندن- بروکسل به نسبت آرا 432 به 202، رأی منفی داد.

چنانچه توافق به دست‎آمده میان «ترزا می» نخست‌‏وزیر بریتانیا و اتحادیه اروپا، برای بار دوم در جلب حمایت مجلس عوام ناکام بماند؛ روز چهارشنبه رای‎گیری درخصوص سناریوی خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا انجام خواهد شد و چنانچه این طرح نیز موفق به جلب آرانمایندگان نشود؛ در روز پنجشنبه نیز رای‎گیری دیگری با موضوع تمدید مهلت اجرای ماده 50 قانون لیسبون برگزار خواهد شد.

این در حالی است که دیروز دوشنبه، ترزا می و «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا، از توافق خود برای عدم تغییر در لحن توافق اولیه خبر دادند حال آنکه 2 سند مکمل نیز به آن افزودند.

طبق این توافق مکمل، اتحادیه اروپا دیگر از مرز ایرلند به عنوان دامی برای تحت فشار قرار دادن لندن استفاده نخواهد کرد و انگلیس حق انتخاب برای خروج از اتحادیه گمرکی اروپا را خواهد داشت.

دام اتحادیه اروپا که از آن به حفاظ ایرلند تعبیر می‏‌شود، در صورتی که انگلیس بدون حصول توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، باز ماندن مرز میان ایرلند تحت حاکمیت انگلیس و جمهوری ایرلند را تضمین می‌کرد.

اما بر اساس توافق مکمل، در صورتی که اتحادیه اروپا بخواهد وضعیت حفاظ و حضور انگلستان در اتحادیه گمرکی را تمدید کند، لندن می‌تواند یک فرآیند رسمی قضائی علیه بروکسل آغاز کند.

اتحادیه اروپا و انگلیس همچنین در بیانیه‌ای مشترک متعهد شدند که بعد از دسامبر 2020، وضعیت حفاظ را با یک سازوکار دیگر جایگزین کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها