کد خبر: 277965
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۲:۳۷:۳۷
| |

ادامه رفتار خشونت‌آمیز پلیس فرانسه علیه جلیقه‌زردها

انتشار تصاویر جدید در فضای مجازی از تداوم خشونت پلیس فرانسه با شهروندان فرانسوی که از ماه‌ها قبل در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون دست به تظاهرات زده‌اند، حکایت دارد.

ادامه رفتار خشونت‌آمیز پلیس فرانسه علیه جلیقه‌زردها
کد خبر: 277965
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۲:۳۷:۳۷

اعتمادآنلاین| در ویدئوی جدیدی که در فضای مجازی به‌ویژه میان کاربران فرانسوی درحال بازنشر است؛ پلیس با معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت موسوم به جنبش جلیقه‌زردها درگیر شده است؛ چندین پلیس با باتوم به یک معترض حمله‌ور شده‌اند و صدمات جدی به وی وارد می کنند.


این ویدئو تاکنون در شبکه‌های اجتماعی 640هزار بازدیدکننده داشته است.


به نوشته روزنامه «لو فیگارو» فرانسه، این ویدیو شدت اعتراض‌ها را در کسانی که از خشونت‌های پلیس شکایت دارند تقویت خواهد کرد.


این ویدئو که مربوط به هفدهمین شنبه اعتراض‌های جنبش جلیقه‌زردها است، نشان می‌دهد که یکی از معترضان افتاده روی زمین در شهر «کَمپِر» در غرب ایالت بروتاین فرانسه، با خشونت شدید پلیس مواجه می‌شود.


نیروهای پلیس در مواجهه با یکی از جلیقه‌زردها در زمان اوج درگیری‌ها با باتوم دو بار سر او سپس به دست و انگشتانش ضربه وارد کرده و نارنجک گاز اشک‌آور به سمت او پرتاب می کنند.


این ویدئو نشان می دهد که یک پلیس دیگر در حالی که این مرد جوان به نام «مکس» روی پل به حالت معلق بوده است، دستکم 9 بار با باتوم از پشت به او حمله‌ور می‌شود و دو پلیس دیگر او را احاطه کرده‌اند.


به گفته «لیونل بوترول» پزشکی که صحنه را فیلمبرداری کرده، به صورت این معترض جوان پیش از این که از سوی پلیس متوقف شده باشد، یک گلوله پلاستیکی(فلش بال) هم اصابت کرده بود.


اگر چه این خشونت نخستین بار نیست که از سوی پلیس در مواجهه با جلیقه‌زردها اتفاق می‌افتد اما در حالی است که چهارشنبه گذشته، سازمان ملل از فرانسه خواست درباره «استفاده بیش از حد از زور» علیه جلیقه‌زردها تحقیق کند.


خشونت پلیس علیه جلیقه‌زردها در فرانسه همچنان خبرساز است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها