کد خبر: 277645
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۲:۳۱:۰۷
| |

هند، پاکستان را به نقض آتش‌بس متهم کرد

در پی تبادل آتش در امتداد خط کنترل نظامی کشمیر میان هند و پاکستان، دهلی‌نو نیروهای ارتش پاکستان را به نقض توافقنامه آتش‌بس کشمیر متهم کرد و گفت که اسلام‌آباد اقدامی برای مقابله با گروه‌های تروریستی این کشور انجام نمی‌دهد.

هند، پاکستان را به نقض آتش‌بس متهم کرد
کد خبر: 277645
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۲:۳۱:۰۷

اعتمادآنلاین| روزنامه استریت‌تایمز به نقل از یکی از مقامات دفاعی هند نوشت: «اوایل صبح امروز یکشنبه 10 مارس (19 اسفند) نیروهای پاکستانی اقدام شلیک خمپاره و آتشباری در امتداد خط کنترل در کشمیر کردند که هند نیز اقدام به مقابله به مثل کرد.»


ارتش هند نیز به صورت جداگانه اعلام کرد که روز یکشنبه در منطقه «گنگناگر» استان راجستان واقع در نزدیکی مرز با پاکستان یک هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار داده و سرنگون کرده است.


در هفته‌های اخیر در پی حمله روز 14 فوریه که توسط گروه تروریستی «جیش محمد» به کاروان پلیس های هندی در کشمیر صورت گرفت و 40 کشته بر جا گذاشت، تنش‌ها میان این دو همسایه هسته‌ای به شدت افزایش یافته است.


پس از این حمله هند نیز در اقدامی تلافی‌جویانه، اهداف و پایگاه این گروه تروریستی در داخل پاکستان را بمباران کرد و این پایگاه را مکانی برای آموزش تروریسم خواند. در این حملا خلبان هندی نیز توسط پاکستان اسیر شده بود پس از چند روز آزاد شد.


«رائه کومار» سخنگوی وزارت امور خارجه هند روز شنبه اعلام کرد که پاکستان اقدامات مناسبی علیه گروه‌های تروریستی در خاک خود انجام نمی دهد و همچنان ارتباط خود با این گروه‌ها را نیز انکار می‌کند.


وی گفت که وجود اردوگاه های تروریستی در پاکستان همچون فراگری دانش عمومی است.


«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز روز جمعه هرگونه ارتباط دولت و این گروه‌ها را رد کرد و گفت این گروه‌ها اجازه فعالیت در خاک پاکستان را ندارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها