کد خبر: 277446
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

سوءاستفاده تبلیغاتی نتانیاهو از زیردریایی‌های ارتش رژیم صهیونیستی

آیا زیردریایی‌های ارتش اسرائیل جرأت رسیدن به آب‌های خلیج فارس را دارند؟ این پرسش از روزی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جمع افسران نیروی دریایی این رژیم از نقش آن‌ها برای مقابله با تلاش‌های ایران جهت دور زدن تحریم‌ها صحبت کرد در رسانه‌های عربی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

سوءاستفاده تبلیغاتی نتانیاهو از زیردریایی‌های ارتش رژیم صهیونیستی
کد خبر: 277446
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آیا زیردریایی‌های ارتش اسرائیل جرأت رسیدن به آب‌های گرم خلیج فارس را دارند؟ این پرسش از روز چهارشنبه که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جمع افسران نیروی دریایی این رژیم از نقش آن‌ها برای مقابله با تلاش‌های ایران جهت دور زدن تحریم‌ها صحبت کرد در رسانه‌های عربی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به اعتقاد کارشناسان عرب با توجه به آنکه ناوهای جنگی رژیم صهیونیستی از بیم تبعات آن جرأت تقابل مستقیم حتی با نفتکش‌های ایرانی را هم ندارند، احتمال به‌کارگیری سلاح‌های مخفیانه‌تری همچون زیر دریایی‌ها در این پروژه بیشتر می‌شود.

اخبار و گزارش‌های موجود نشان می‌دهند زیردریایی‌های ارتش رژیم صهیونیستی به طور معمول در دریای مدیترانه و دریای سرخ فعالیت می‌کنند، اما ادعاهای نتانیاهو در رابطه با تقابل با نفتکش‌های ایرانی در نزدیکی مناطق تعبیه نفت به آن معنی است که نتانیاهو ادعای حضور و تقابل در مناطقی همچون خلیج فارس، دریای عمان و خلیج عدن را دارد.

به اعتقاد کارشناسان عرب اطلاعات موجود از توانمندی زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهند این زیردریایی‌ها قادر هستند حداکثر یک هفته را در زیر آب باقی مانده یا 50 روز را روی سطح آب حرکت کنند.

تا به امروز صهیونیست‌ها بارها از حضور در منطقه خلیج فارس سخن گفته‌اند اما هیچ دلیل ملموسی دال بر این حضور و فعالیت ارائه نکرده‌اند، با این حال نباید از روابط پنهان و آشکار اسرائیل با برخی از کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس هم غافل ماند امری که می‌تواند این کشورها به ویژه امارات متحده و عربستان را به پایگاه پشتیبانی این زیردریایی‌ها مبدل کند، به این لیست باید پایگاه پنجم آمریکا را که در بحرین واقع است هم افزود.

در سایه وجود اطمینانی نسبی نسبت به عدم رسیدن درجه دیوانگی رهبران رژیم صهیونیستی به سطحی که خواهان تقابل مستقیم با تهران باشند می‌توان به این نتیجه رسید که در صورت تصمیم تل آویو به اعزام زیر دریایی به منطقه خلیج فارس یا مناطق نزدیک به آن این اقدام در قالب تقابل و جلوگیری از عبور نفت نبوده بلکه حداکثر جنبه شناسایی پیدا کرده و اطلاعات عبور و مرور نفتکش‌ها در اختیار طرف ثالثی جهت مقابله با آن قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها