کد خبر: 277350
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۴:۰۶:۲۰
| |

هشدار مقاومت عراق نسبت به تلاش واشنگتن برای ایجاد نسل سوم داعش

دبیرکل گروه عصائب اهل الحق و رهبر سازمان بدر عراق در سخنانی اعلام کردند، آمریکا به حمایت از «داعش جدید» و مداخله در کرکوک می‌پردازد.

هشدار مقاومت عراق نسبت به تلاش واشنگتن برای ایجاد نسل سوم داعش
کد خبر: 277350
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۴:۰۶:۲۰

اعتمادآنلاین| «قیس خزعلی» دبیرکل گروه عصائب اهل الحق عراق در جریان سخنرانی خود در مراسم «روز شهید» عنوان کرد: یک طرح خارجی برای هدف قرار دادن عراق در جریان است که هدف آن ممانعت از احیای ثبات سیاسی و اقتصادی به کشور است.

وی افزود: با این وجود یک فرصت واقعی برای تحقق پیروزی سیاسی به واسطه همبستگی، اتحاد و احساس مسؤولیت وجود دارد.

خزعلی گفت که مقاومت دلیل اصلی عزت و کرامت عراق در مقابله با اشغالگری و عامل پیروزی کشور بر گروه تروریستی داعش است. مقاومت ادامه طبیعی انقلاب عشرین (خیزش ملت عراق علیه اشغالگری انگلیس در سال 1920) و انتفاضه شعبانیه است و عراق امروز به برکت جانفشانی‌های در راه مقابله با داعش، مرحله پیروزی و موفقیت را طی می‌کند.

وی ادامه داد: سفارت آمریکا در عراق مژده نسل سوم داعش را می‌دهد تا مقدمات ایجاد عملی آن را فراهم کند. باید یک موضع قاطع و استوار در برابر هر گونه تلاش برای فساد و گسترش آن اتخاذ کرد و ما نیز نخستین افرادی خواهیم بود که در برابر هر گونه تلاش برای نسبت دادن فساد به فراکسیون «صادقون» یا ائتلاف الفتح می‌ایستیم.

از سوی دیگر، هادی العامری، رهبر سازمان بدر و ائتلاف الفتح عراق نیز در سخنرانی در مراسم روز شهید اظهار کرد: پیروزی بزرگ بر گروه تروریستی داعش به برکت جانفشانی‌ها و خون رزمندگان قهرمان عراق محقق شد و نقش ائتلاف بین‌المللی در حمایت از عراق در برابر داعش، دیرهنگام و پس از نزدیک شدن تحقق پیروزی بود.

وی افزود: روحیه فداکاری در راه حفظ کرامت عراق و حاکمیت و استقلال آن باید حفظ شود. ثبات عراق ثبات منطقه است اما برخی برای از بین بردن امید در عراق شب و روز تلاش و برنامه ریزی می‌کنند.

این مقام عراق در ادامه تاکید کرد: خطر ابزارهای رسانه‌ای که برای هدف قرار دادن عراق تلاش می‌کنند کمتر از خطر تروریسم داعش نیست.

العامری در واکنش به حضور نظامیان آمریکا در کشورش نیز خاطرنشان کرد: موضع ائتلاف الفتح نسبت به حضور نیروهای آمریکا واضح و روشن است و هرگونه حضور زمینی و ایجاد پایگاه نظامی این نیروها را رد می‌کند.

وی در این باره تصریح کرد: عراق نیازی به حضور نظامی آمریکا در خاک خود ندارد و ما هیچ‌گونه حضور خارجی را نپذیرفته و نخواهیم پذیرفت. عراق عرصه‌ای برای تسویه حساب یا نقطه‌ای برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه نیست.

رهبر ائتلاف الفتح ادامه داد: دخالت سفارت آمریکا در کرکوک واضح و آشکار است و راه حل اداره کرکوک به دست ساکنان و بخش‌های مختلف این استان حاصل می‌شود.

العامری در پایان گفت: اینکه آمریکا گروه‌های مقاومت را تروریسم می‌خواند ما را نمی‌ترساند و تلاش ما در مسیر مقاومت را کاهش نخواهد داد و از فرماندهان امنیتی می‌خواهیم که نسبت به فعالیت مجدد تروریسم هوشیار باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها