کد خبر: 275009
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۲:۵۳:۲۷
| |

درخواست سازمان ملل از بنگلادش برای ادامه پذیرش مهاجران روهینگیا

سازمان ملل متحد از بنگلادش خواست تا به پذیرش مهاجران روهینگیایی که به دلیل خشونت و کشتار از میانمار گریخته‌اند، ادامه دهد.

درخواست سازمان ملل از بنگلادش برای ادامه پذیرش مهاجران روهینگیا
کد خبر: 275009
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۲:۵۳:۲۷

اعتمادآنلاین| در پی اعتراض بنگلادش به سازمان ملل مبنی بر اینکه این کشور دیگر توانایی پذیرایی از مهاجران روهینگیایی را ندارد و نمی‌تواند شمار بیشتری از این افراد را بپذیرد، سازمان ملل از این کشور خواسته تا همچنان افرادی را که به دلیل جنگ از میانمار عازم بنگلادش می‌شوند، بپذیرد.

از سال گذشته میلادی اقدامات ارتش و بودائیان میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا شدت یافته و همین امر موجب شده تا عده زیادی از آنها عازم بنگلادش شده‌اند.

هر چند در ماه‌های گذشته بنگلادش و میانمار به توافقی در رابطه با بازگشت مهاجران دست یافتند اما گویا میانمار به این توافق پایبند نبوده و به تعهدات خود عمل نکرده است.

به گفته مقامات بنگلادشی از ماه اوت (مرداد) سال 2017 نزدیک به 700 هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند درحالی که پیش از این حدود 400 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می‌کردند.

هم اکنون بیش از 900 هزار مسلمان روهینگیا در اردوگاه های مهاجران در منطقه «کاگس بازار» بنگلادش حضور دارند. نزدیک به 688 هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت‌ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها