کد خبر: 273917
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۵:۱۱:۰۰
| |

در پی حمله نظامی صبح امروز صورت گرفت؛

برگزاری نشست فوری اضطراری در وزارت خارجه هند

وزارت خارجه هند در پی حمله نظامی صبح امروز سه شنبه جنگنده‌های این کشور به پایگاه شبه‌نظامیان جیش محمد در پاکستان به نشست فوری اضطراری در وزارت خارجه فراخوانده شدند.

برگزاری نشست فوری اضطراری در وزارت خارجه هند
کد خبر: 273917
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۵:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| قرار است سوشما سواراج وزیر امور خارجه در این نشست که بعد ازظهر امروز در محل وزارت خارجه برگزار می شود، جزئیاتی از حمله بامداد امروز جنگنده های این کشور به پاکستان را تشریح کند.


به گزارش تارنمای تایمز او ایندیا، «وی‌جی گوخاله» وزیر مشاور در امور خارجی هند در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال حمله تروریستی کشمیر، سرویس‌های اطلاعاتی ما اخباری مبنی بر برنامه دوباره جیش محمد برای حمله به مواضع نیروهای نظامی هند در اختیار داشتند.


وی با اشاره به حمله صبح امروز جنگنده های هند به پاکستان خاطرنشان کرد نیروی هوایی در عملیاتی هوشمندانه در نخستین ساعات امروز، مواضع و بزرگترین کمپ آموزشی شبه‌نظامیان جیش محمد در منطقه بالاکوت پاکستان را هدف قرار داد.


به گفته وی، در این حمله تعداد زیادی از نیروها و فرماندهان ارشد این گروه از بین رفتند.


به دنبال حمله نظامی امروز صبح هند، شورای امنیت ملی پاکستان تشکیل جلسه داد.


در این نشست علاوه بر عمران خان، وزیران خارجه، دفاع، دارایی و رئیس ستاد مشترک ارتش و فرماندهان نیروی هوایی ،دریایی و روسای سازمان های اطلاعاتی و امنیتی حضور داشتند.


در این جلسه «قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش پاکستان در دیدار با «مجاهد انور خان» فرمانده نیروی هوایی پاکستان موضوع نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های هند را بررسی کرد.


انور خان در این دیدار اطمینان داد نیروی هوایی پاکستان به‌خوبی قادر است از مرزهای هوایی محافظت و پاسخ کوبنده به هند بدهد.


امروز سه‌شنبه 12 جنگنده میراژ 2000 نیروی هوایی هند سه پایگاه شبه‌نظامیان در مناطق 'بالاکوت'، 'مظفرآباد' و 'چاکوتی' در خاک پاکستان را بمباران کردند.


به گفته یک مقام نظامی هند، جنگنده‌های نیروی هوایی مجهز به بمب‌های لیزری بودند. پایگاه گروه تروریستی جیش محمد در منطقه بالاکوت بزرگ‌ترین پایگاه این گروه محسوب می‌شود.


شهر بالاکوت واقع در استان خیبر پختونخوا پاکستان در 50 کیلومتری خط واقعی کنترل در منطقه کشمیر قرار دارد.


این نخستین بار از سال 1971 تاکنون است که جنگنده‌های نیروی هوایی هند از خط واقعی کنترل عبور کرده و وارد حریم هوایی پاکستان شده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها