کد خبر: 273590
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۴:۵۶:۵۴
| |

اتحادیه اروپا خواستار اقدام پاکستان علیه تروریست‌ها شد

اتحادیه اروپا از پاکستان خواست تا با اقداماتی شفاف و پایدار علیه گروه‌های تروریستی مندرج در فهرست سازمان ملل و آنهایی وارد عمل شود که مسوولیت حمله انتحاری به «پولواما»ی کشمیر را به عهده گرفتند.

اتحادیه اروپا خواستار اقدام پاکستان علیه تروریست‌ها شد
کد خبر: 273590
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۴:۵۶:۵۴

اعتمادآنلاین| «فدریکا موگرینی»، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از پاکستان و هند خواست تا هرچه زودتر تنشی را که پس از حمله پولوما بر روابط دو کشور حاکم شد، برطرف کنند.


در بیانیه صادرشده از سوی اتحادیه اروپا آمده است، موگرینی یکشنبه درباره اوضاع جاری با «شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان گفت‌‌وگو و بر ضرورت تداوم مبارزه با تروریسم با استفاده از اقدامات شفاف و پایدار علیه گروه‌های تروریستی مندرج در فهرست سازمان ملل و آنهایی که مسوولیت حمله به پولواما را به عهده گرفتند، تاکید کرد.


موگرینی گفت: سیاست اتحادیه اروپا ترویج گفت وگو بین پاکستان و هند برای حل اختلافات است.


پس از این حمله که گفته می‌شود گروه جیش محمد که نامش در فهرست سازمان ملل درج شده است، انجام شد، هند تهاجم شدید دیپلماتیک علیه اسلام‌آباد به راه انداخت و بر نقش پاکستان در استفاده از تروریسم به عنوان ابزار سیاست دولت تاکید کرد.


در حمله 14 فوریه(25 بهمن) گروه تروریستی جیش محمد به نیروهای نظامی هند در پولواما و کشته شدن دستکم 41 تن از این نیروها، هند خواستار اقدام فوری و قابل راست‌آزمایی پاکستان در رابطه با تروریست‌هایی شد که در خاک این کشور فعالیت می کنند.


«عمران خان»، نخست وزیر پاکستان، از هند خواست تا با ارایه مدرکی مستدل و مستند مبنی بر همراهی پاکستان با گروه‌های تروریستی، فرصتی به صلح بدهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها