کد خبر: 273001
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

آمریکا برنامه مبارزه با مواد مخدر در افغانستان را متوقف کرد

رسانه‌های افغانستانی اعلام کردند آمریکا برنامه مبارزه با تولید و توزیع مواد مخدر در این کشور را متوقف کرده است.

آمریکا برنامه مبارزه با مواد مخدر در افغانستان را متوقف کرد
کد خبر: 273001
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های افغانستانی از توقف برنامه آمریکا برای مبارزه با تولید و توزیع مواد مخدر در کشورشان خبر دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه افغانستانی ماندگار در گزارشی نوشت: بعد از انجام صدها حمله هوایی ناموفق برای از بین بردن تجارت 200 میلیون دلاری مواد مخدر،‌ ارتش امریکا در سکوت این برنامه یکساله را لغو کرده است.

همزمان با اعلام پایان این برنامه که عملیات طوفان سهمگین نامگذاری شده بود، دولت ترامپ مذاکرات مستقیم با طالبان را برای پایان دادن به جنگ 19 ساله افغانستان آغاز کرده است.

به نوشته این روزنامه برنامه هدف قرار دادن آزمایشگاه تولید مواد مخدر که در سال 2017 و همزمان با اعلام ثبت رکورد جدیدی در تولید این مواد در افغانستان آغاز شده بود بدون رسیدن به هیچ نتیجه‌ای و در سکوت پایان یافته است.

بر اساس همین گزارش، از آغاز این برنامه ارتش امریکا و افغانستان 200 حمله هوایی را برای منهدم کردن آزمایشگاه تولید مواد مخدر که این روزنامه طالبان را در تولید عمده آن متهم می کند، انجام داده است، اما نه تنها منجر به کاهش تولید مواد مخدر نشده بلکه شاهد افزایش تولید این مواد در خاک افغانستان هستیم و بنابراین امریکا به آرامی برنامه حملات هوایی برای نابود کردن آزمایشگاه مواد مخدر را لغو کرده است.

آمار منتشر شده در این گزارش نشان می‌دهند آمریکا ادعای هزینه کردن 9 میلیون دلار برای مبارزه با مواد مخدر را در افغانستان کرده است ولی با این وجودهم‌اکنون افغانستان تامین‌کننده 81 درصد از مواد مخدر جهان است.

در سال 2018 بیش از هزار هکتار از خاک افغانستان برای کشت گیاهان مصرف‌شده در تولید مواد مخدر اختصاص داده شده که منجر به تولید 6 هزار و400 تن مواد مخدر در این کشور شده است، آماری که در مقایسه با سال 2001 رشدی دو برابری را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها