کد خبر: 271635
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۰۸:۱۶:۰۰
| |

وزیر دفاع آلمان خواستار محاکمه داعشی‌ها در کشورش شد

«اورسولا فون درلاین» وزیر دفاع آلمان در گفت وگو با نشریه «بیلد» بر لزوم بازگرداندن تروریست‌های آلمانی از سوریه و محاکمه آنها در این کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع آلمان خواستار محاکمه داعشی‌ها در کشورش شد
کد خبر: 271635
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۰۸:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «اورسولا فون درلاین» گفت: به عنوان شهروندان آلمانی مسئولیت داریم که تروریست‌ها را به آلمان آورده و در اینجا محاکمه کنیم.


به گزارش بیلد، وی در خصوص امکان محاکمه تروریست های داعش افزود: این موضوع دو جنبه دارد، از یک سو نمی خواهیم این افراد آزادانه به کشور بازگردند و در واقع قصد پذیرش مجدد آنها را نداریم، از سوی دیگر برای جنایاتی که آنها در سوریه و عراق مرتکب شده اند، شاهد و مدرکی وجود ندارد، از این رو علیه آنها نمی توان اقامه دعوا کرد.


وزیر دفاع آلمان تاکید کرد: روند دادرسی علیه تروریست ها پس از بازگشتشان به آلمان باید به گونه ای باشد که به نتیجه برسد.


یکشنبه شب هفته جاری وزیر خارجه آلمان در واکنش به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه کشورهای اروپایی بایستی 800 زندانی داعشی را که در سوریه زندانی هستند، تحویل بگیرند، گفت: تحویل گرفتن 800 داعشی مساله بسیار سختی خواهد بود.


«هایکو ماس» افزود: بازگشت آن ها به اروپا امکان پذیر خواهد بود در صورتی که مطمئن باشیم آن ها فورا محاکمه خواهند شد و در بازداشت باشند.


وی گفت: مقام‌های اروپایی برای موافقت با بازگشت عناصر زندانی داعش به اطلاعات و تحقیقات جنایی نیاز دارند که قابل تضمین هم نیست و تا زمانی که مساله این گونه باشد، خیلی سخت خواهد بود که این درخواست عملی شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها