کد خبر: 271214
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۱۴:۲۷:۱۷
| |

کره‌شمالی زنده بودن دو ربوده‌شده ژاپنی را تایید کرد

کره‌شمالی که پیشتر گفته بود مساله ربوده‌شدگان ژاپنی در این کشور مختومه شده است، برای نخستین بار از زنده بودن دو تن از آنها در پیونگ‌یانگ خبر داد.

کره‌شمالی زنده بودن دو ربوده‌شده ژاپنی را تایید کرد
کد خبر: 271214
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ۱۴:۲۷:۱۷

اعتمادآنلاین| روزنامه ژاپن تودی روز یکشنبه گزارش کرد؛ کره‌شمالی تصریح کرده است دو تن از ربوده‌شدگان توسط ماموران این کشور در سال های 1970 میلادی زنده است و با همسرش در پایتخت زندگی می کند.


«مینورو تاناکا» که در زمان ناپدید شدن از اروپا تنها 28 سال داشت هم اکنون در کره‌شمالی زندگی می‌کند و پیونگ یانگ می گوید از سال 2014 میلادی این موضوع را به اطلاع ژاپن رسانده است.


«تاتسومیسو کاندا» نیز از همکاران تاناکا بود و زمانی که 26 سال داشت ربوده شد او نیز اکنون در کره‌شمالی است اکنون هر دو نفر دارای خانواده هستند و می‌گویند علاقه‌ای به بازگشت به ژاپن ندارند.


با این وصف وزارت خارجه ژاپن می گوید اطلاعات زیادی درباره این افراد ندارد و تاکنون هم ملاقاتی با آنها صورت نگرفته است.


طرح این مطلب درست در زمانی که قرار است سران آمریکا و کره‌شمالی با یکدیگر برای دومین بار دیدار کنند، تلاشی از سوی کره‌شمالی برای بهبود چهره بین‌المللی خود است و اینکه بتواند حمایت ژاپن را در مذاکرات پیش رو جلب کند.


ربوده شدن ده‌ها شهروند ژاپنی توسط کره شمالی در سال‌های 1970 تا 1980 میلادی، هنوز هم از موضوعات مهم و احساسی در ژاپن محسوب می‌شود.


ژاپن رسما نام 17 نفر از شهروندان این کشور را که توسط کره‌شمالی برای آموزش زبان، آداب و رسوم ژاپن به جاسوسان کره‌ای ربوده‌شده بودند، اعلام کرده است.


از سال 2002 میلادی کره شمالی به ژاپن اطلاع داده که 5 تن از این ربوده‌شدگان به کشورشان بازگردانده شدند.


اما ژاپن ادعای کره شمالی مبنی بر کشته شدن 8 گروگان و تکذیب ورود 4 تن دیگر به کره را نمی‌پذیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها