کد خبر: 269513
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

اطلاعات جدید از ترور نافرجام بغدادی

روزنامه گاردین در گزارشی با یکی از شاهدان وقوع ترور نافرجام ابوبکر بغدادی در یکی از مناطق سوریه گفت‌وگو کرده است.

اطلاعات جدید از ترور نافرجام بغدادی
کد خبر: 269513
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جوانب جدیدی از ترور نافرجام ابوبکر بغدادی در یکی از مناطق سوریه منتشر شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه گاردین در قالب گزارشی با یکی از شاهدان وقوع ترور نافرجام ابوبکر بغدادی در سوریه گفت‌وگو کرده است. این گزارش که تحت عنوان «من بغدادی را با چشم خود دیدم» منتشر شده حاوی مصاحبه با جمعه حمادی حمدان (53 ساله) است که می‌گوید در زمان وقوع عملیات ترور در این منطقه بوده است.

او تاکید می‌کند که عناصر خارجی گروه داعش درگیری سختی را با محافظان ابوبکر بغدادی انجام دادند که دو روز به طول انجامید اما در این درگیری شکست خوردند.

به گفته این شاهد که به کمک گاردین از منطقه تحت کنترل داعش فراری داده شده، این درگیری سپتامبر گذشته در «الکشمه»، یکی از روستاهای نزدیک باغوز به وقوع پیوست.

حمدان در این رابطه می‌گوید: من با چشمانم بغدادی را دیدم، او در کشمه بود. خوارج (افراد مهاجم) سعی کردند او را دستگیر کنند و همین امر باعث وقوع درگیری سختی شد، عاملان این اقدام تعداد زیادی تونل بین منازل مختلف منطقه حفر کرده بودند، اکثرا اهل تونس بودند اما تعداد زیادی از مردم بیگناه هم در جریان درگیری از پای در آمدند.

طبق روایت این شاهد ابوبکر البغدادی بعد از آن به باغوز رفت و به همراه محافظانش حدود 6 ماه در آنجا بود و معمولا از یک خودروی اُپل قرمز رنگ برای تحرکاتش استفاده می‌کرد.

این شاهد می‌افزاید: مردم می‌دانستند که ابوبکر بغدادی کجا اقامت دارد اما سعی می‌کردند از هر نوع برخورد با محافظانش امتناع کنند.

به گفته نویسنده این گزارش ظاهرا گروه داعش شماری از اتباع خارجی را که طی 5 سال گذشته به گروگان گرفته‌اند برای روز مبادا و برای معامله نزد خود نگه داشته‌اند که یکی از آنها جان کانتالی، روزنامه‌نگار بریتانیایی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها