کد خبر: 267151
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۳:۳۸:۳۲
| |

تلاش ناکام آمریکا برای دخالت در انتصاب کمیسر عالی حقوق بشر

نشریه آمریکایی فارین‌پالیسی از تلاش ناکام دولت ترامپ برای جلوگیری از انتصاب رئیس‌جمهور سابق شیلی به‌عنوان کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد پرده برداشت.

تلاش ناکام آمریکا برای دخالت در انتصاب کمیسر عالی حقوق بشر
کد خبر: 267151
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۳:۳۸:۳۲

اعتمادآنلاین| نشریه فارین‌پالیسی در گزارشی اختصاصی فاش کرد مقامات دولت ترامپ در سال گذشته میلادی بارها تلاش کرده‌اند تا به هر نحو ممکن از انتصاب «میشل باشله» رئیس‌جمهور سابق شیلی به‌ سمت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد جلوگیری کنند اما در نهایت راه به جایی نبرده‌اند.

بر اساس گزارش فارین پالیسی، انتقادات گذشته میشل باشله از سکوت آمریکا در برابر نقض مکرر حقوق بشر توسط اسرائیل و نیز روابط نزدیک وی با برخی رهبران کشورهای آمریکای لاتین که کاخ سفید آنها را دیکتاتور می‌خواند باعث شده بود تا برخی مقامات دولت ترامپ به‌ویژه «نیکی هیلی» نماینده دولت آمریکا در سازمان ملل متحد با جدیت تمام به دنبال جلوگیری از انتصاب وی به ‌عنوان کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد باشند؛ با این حال حتی مکاتبات مستقیم نیکی هیلی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز نتوانست از قرار گرفتن میشل باشله در جایگاه کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان جلوگیری کند.

آمریکا در ماه ژوئن سال 2018 شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به «تبعیض علیه اسرائیل و تمدید عضویت کشورهای دارای سابقه نقض مکرر حقوق بشر» متهم کرده و به همین بهانه از این سازمان خارج شده بود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها