کد خبر: 265792
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۱۵:۱۵:۰۰
| |

وزیر خارجه ونزوئلا:

کاراکاس زیر بار استعمار نمی‌رود

وزیر خارجه ونزوئلا ضمن انتقاد از درخواست کشورهای اروپایی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور تاکید کرد: کشورهای اروپایی همانند استعمارگران رفتار می‌کنند.

کاراکاس زیر بار استعمار نمی‌رود
کد خبر: 265792
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توئیتر خود با انتقاد از مواضع کشورهای اروپایی در قبال رویدادهای اخیر این کشور گفت: ما با مداخله خارجی در مسائل داخلی کشور مقابله می‌کنیم. درخواست کشورهای اروپایی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا به یک رویکرد استثمارگرایانه شبیه است.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین در بیانیه خود آورده است: حدود 200 سال از دوران استعمار ونزوئلا گذشته و ما دیگر اجازه ورود و مداخله هر نیروی خارجی به کشور خود را نمی‌دهیم.

پس از آنکه واشنگتن خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهوری موقت» به رسمیت شناخت، شماری از کشورها از سیاست آمریکا پیروی کردند. رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا، دونالد ترامپ را مرد «مسؤول کودتا» و «اداره‌کننده این چرخه» توصیف کرد.

چندین دولت منطقه‌ای و اروپایی ریاست خودخوانده گوآیدو را تأیید کردند. چهار کشور عضو اتحادیه اروپا هم می‌گویند، در صورتی که مقام‌های ونزوئلایی ظرف چند روز آتی انتخابات ریاست‌جمهوری جدید برگزار نکنند، گوآیدورا به رسمیت می‌شناسند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها