کد خبر: 263200
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۰۷:۵۴:۰۰
| |

55 دقیقه درگیری شدید هوایی بر فراز سوریه

در حالی که رسانه‌های سوری و روسی از واکنش پدافند هوایی سوریه به حملات بامداد دوشنبه اسرائیل به دمشق سخن می‌گویند، رسانه‌های اسرائیلی ادعای اصابت چند هدف متعلق به نیروهای مقاومت را در این تهاجم دارند.

55 دقیقه درگیری شدید هوایی بر فراز سوریه
کد خبر: 263200
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۰۷:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» اعلام کرد اسرائیل ساعت 1:30 بامداد دوشنبه حملات گسترده موشکی و هوایی را به سوی خاک سوریه انجام داد که پدافند هوایی ارتش سوریه به سرعت به آن واکنش نشان داده واغلب این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، سانا درگزارش خود تاکید کرد جنگنده‌های اسرائیلی از حریم هوایی لبنان و حتی از فراز دریاچه طبریا در داخل حریم هوایی فلسطین اشغالی اقدام به شلیک موشک‌های خود به سوی سوریه کردند.

در همین راستا، یک منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه خبر داد حمله اسرائیل به سوریه 55 دقیقه به طول انجامید و هم‌اکنون شرایط در جنوب سوریه آرام است.

به گفته این منبع، منابع اطلاعاتی ارتش سوریه، از مدتی قبل تحرکات غیرعادی را در میان واحدهای ارتش اسرائیل در بلندی‌های اشغالی جولان مشاهده کرده بودند از این‌رو سطح آماده‌باش در میان نیروهای سوری عمل‌کننده در این منطقه هم بالاتر رفته بود.

وی در این رابطه افزود: دمشق احتمال اقدام بی‌سابقه‌ای را از سوی ارتش اسرائیل می‌داد به ویژه که واحد موشک‌های زمین به زمین اسرائیل هم به منطقه.ای نزدیک جولان منتقل شده بودند.

اسپوتنیک به نقل از این منبع خبر داد از صبح روز یکشنبه به فرماندهان نظامی مستقر در جنوب سوریه اطلاع داده شد که ارتش اسرائیل قصد انجام حمله‌ای وسیع به سوریه همانند حمله مه 2018 را دارد از این‌رو تمامی تدابیر برای مقابله با آن اتخاذ شد.

این منبع در رابطه با حمله روز یکشنبه، آن را عملیات فریب و با هدف سنجش میزان آمادگی ارتش سوریه اعلام کرده و خبر داد حمله بامداد دوشنبه شدیدترین حمله از ماه مه گذشته بود که 55 دقیقه به طول انجامید و سامانه پدافندی سوریه موفق به سرنگونی 38 فروند موشک زمین به زمین شد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم ادعا کردند این حمله در واکنش به شلیک موشک به سوی منطقه جولان بعد از تهاجم روز یکشنبه انجام گرفته و مواضع محور مقاومت را در سوریه هدف قرار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها