کد خبر: 262329
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۵:۳۲:۰۰
| |

مجلس عراق به دنبال تصویب قانون خروج پایگاه‌های آمریکایی

با وجود فشارهای واشنگتن بر سیاستمداران عراقی، یک عضو مجلس نمایندگان عراق از مطرح شدن مسئله خروج نیروهای خارجی از عراق خبر داد.

مجلس عراق به دنبال تصویب قانون خروج پایگاه‌های آمریکایی
کد خبر: 262329
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۵:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «منصور البعیجی» عضو ائتلاف سازندگی مجلس نمایندگان عراق در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، تاکید کرد: قانون اخراج نظامیان خارجی از خاک عراق آخرین مراحل تدوین خود را می‌گذراند و به‌زودی برای قرار گرفتن در دستور کار مجلس تحویل هیأت رئیسه می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، او خاطرنشان کرد: اکثر فراکسیون‌های سیاسی حاضر در مجلس عراق به این قانون مهم که بیانگر حاکمیت عراق است، رای مثبت خواهند داد و نوعی اجماع بین تمامی گروه‌های عراقی در رابطه با تصویب سریع این قانون به عنوان واکنشی به نقض حاکمیت عراق وجود دارد.

البعیجی خبر داد در این قانون بر لزوم خروج تمامی نیروهای نظامی خارجی از خاک عراق و تخلیه تمامی پایگاه‌های نظامی این نیروها حتی در منطقه اقلیم کردستان تاکید شده است، زیرا دیگر هیچ دلیلی برای ادامه حضور این نیروها در خاک عراق وجود ندارد.

گفتنی است بعد از ورود مخفیانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به عراق موجی از خشم جامعه این کشور را در بر گرفته و باعث تسریع در تدوین این قانون شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها