کد خبر: 261247
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۰۹:۵۴:۰۰
| |

صدها پرواز در فرودگاه‌های آلمان با افزایش اعتصاب‌ها لغو شدند

همزمان با اعتصاب کارمندان امنیتی فرودگاه‌های آلمان به خاطر اختلافات شدید سر دستمزدشان، صدها پرواز در هشت فرودگاه آلمان از جمله فرودگاه فرانکفورت که شلوغ‌ترین فرودگاه این کشور محسوب می‌شود، امروز سه‌شنبه لغو شد.

صدها پرواز در فرودگاه‌های آلمان با افزایش اعتصاب‌ها لغو شدند
کد خبر: 261247
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۰۹:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اتحادیه قدرتمند Ver.di آلمان اعلام کرد: این اعتصاب در فرودگاه‌های فرانکفورت، مونیخ، هانوور، برمن، هامبورگ، لایپزیک، درسدن و ارفورت از ساعت دو صبح تا هشت شب امروز سه‌شنبه برقرار خواهد بود.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، انجمن فرودگاهی ADV اعلام کرد: دست‌کم 220 هزار مسافر تحت تاثیر این لغوها و تاخیرها قرار خواهند گرفت؛ اقدامی که بر دیگر فرودگاه‌ها نیز تاثیر غیرمستقیم خواهد داشت.

فراپورت، اپراتور فرودگاه فرانکفورت که 570 پرواز از 1200 پرواز برنامه‌ریزی شده را لغو کرده از مسافران خواست تا در جریان این ساعات اعتصاب به چهارمین فرودگاه پررفت و آمد اروپا وارد نشوند.

به دنبال اعتصاب نیروهای امنیتی در فرودگاه‌های برلین در دوشنبه‌ گذشته و در فرودگاه‌های اشتوتگارت، کلن و دوسلدورف در پنج‌شنبه گذشته، این اقدام صنعتی هماهنگ شده بیانگر تشدید مناقشات Ver.di با کارفرماها می‌باشد.

ناوگان هواپیمایی لوفتانزای آلمان Ver.di را به تشدید تنش‌ها تا میزان غیرقابل قبولی متهم کرده است. انجمن فرودگاهی ADV از این موج اعتصاب‌ها به عنوان اقدامی «غیرمسئولانه» انتقاد کرد.

رییس این انجمن در بیانیه‌ای گفت: Ver.di به صورت غیرقابل توجیهی این اعتصاب‌ها را برای لطمه زدن به مسافران خطوط هواپیمایی و فرودگاه‌ها انجام می‌دهد.

Ver.di که نماینده حدود 23 هزار کارمند امنیت هوایی است، گفت: از آنجایی که مذاکرات با انجمن کارفرمایانBDLS به بن‌بست رسیده است، ما مجبور به تشدید فشارها شدیم.

یکی از اعضای هیات‌مدیره Ver.di گفت: کارفرماها به اعتصاب‌های هشداردهنده هفته گذشته به هیچ عنوان واکنش ندادند و هیچ پیشنهاد خوبی را مطرح نکردند.

این اتحادیه می‌خواهد شاهد افزایش حقوق کارمندان‌اش به ساعتی 20 یورو (23 دلار) باشد؛ افرادی که بررسی مسافران، بارها، پرسنل و کالاها را در تمامی فرودگاه‌های آلمان برعهده دارند.

در حال حاضر کارمندان بخش امنیتی در برخی فرودگاه‌ها در شرق آلمان حدودا ساعتی 14 یورو حقوق دریافت می‌کنند، در حالی که همتایانشان در پایتخت و بخش‌های غربی آلمان ساعتی 17 یورو دریافت می‌کند.

این عضو هیات مدیره Ver.di گفت: امنیت در شرق آلمان از ارزش کمتری نسبت به غرب و مرکز برخوردار نیست و ارزش کارمندان این بخش نیز کمتر از بخش‌های دیگر نیست.

این در حالی است که انجمن کارفرمایان BDLS پیشنهاد افزایش دستمزد را رد کرده و در عوض ارائه‌ امتیازات جزئی را پیشنهاد داده است.

دور بعدی مذاکرات قرار است 23 ژانویه (سوم بهمن‌ماه) برگزار شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها