کد خبر: 260316
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۵:۰۹:۰۰
| |

امروز جلیقه‌زردها بازهم به خیابان‌ها آمدند

امروز شنبه فرانسه شاهد تظاهرات بیش از چهار هزار نفر در خیابان‌ها بود و انتظار می‌رود در ساعات آتی به شمار آن‌ها افزوده شود

امروز جلیقه‌زردها بازهم به خیابان‌ها آمدند
کد خبر: 260316
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۵:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| برخی شهرهای فرانسه امروز (شنبه) نیز شاهد تظاهرات معترضان به سیاست های اقتصادی 'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری این کشور بود.


به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه لوفیگار در فرانسه بیش از چهار هزار نفر به خیابان ها آمدند و انتظار می رود در ساعات آتی به شمار آنها افزوده شود.


در شهر بورژه فرانسه نیز بیش از یک‌هزار نفر تظاهرات برپا کردند.


روز گذشته (جمعه) جلیقه زردها در شبکه های مجازی اعلام کردند که قصد دارند در این شهر دست به گردهمایی گسترده ای بزنند.


در اعتراض های امروز فرانسه تاکنون گزارشی از برخورد قهر آمیز نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان گزارش نشده است.


این در حالیست که 'میشل دلپواش' رئیس پلیس فرانسه تاکید کرد آنچه که مقامات این کشور را نگران کرده، 'افراط گرایی بیشتر' معترضان به سیاست های دولت در نهمین شنبه اعتراضی است.


رئیس پلیس فرانسه پیش بینی کرد تظاهرات امروز در مقایسه با هفته پیش گسترده تر و با خشونت بیشتری همراه باشد.


وی با بیان این مطلب که بیش از 80 هزار نیروی پلیس و ژاندارمری ماموریت امنیت را در سراسر خاک فرانسه بر عهده گرفته اند، تعداد نیروهای پلیس در پایتخت را پنج هزار نفر و مجهز به 14 خودروی زرهی اعلام کرد.


همچنین 'پاسکال بلان' شهردار شهر بورژه که برگزاری تظاهرات گسترده ای در آن پیش بینی شده است، از بسته شدن بسیاری از اماکن عمومی و میراث فرهنگی از جمله کلیسای مشهور این شهر به دلیل مسائل امنیتی خبر داد.


شهر بورژه در 250 کیلومتری جنوب پاریس قرار دارد و فراخوان تجمع برای برگزاری تظاهرات در این شهر بطور گسترده در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.


از سویی دیگر، جلیقه زردها قصد دارند تا در اقدامی هماهنگ حساب های بانکی خود را خالی کرده و نظام بانکی و دولت فرانسه را به نحوی مسالمت آمیز برای اجرای اصلاحات مدنظر خود تحت فشار قرار دهند.


این اقدام مالی اگر به خوبی هماهنگ شده باشد می تواند که نظام بانکی فرانسه و به تبع آن یورو را به زانو درآورد زیرا بانک ها تنها درصدی از سپرده های شهروندان را در اختیار دارند.


با این حال بسیاری از بانک ها برداشت از عابر بانک را محدود کرده اند و معترضان مجبور خواهند شد تا برای برداشت وجه در درون بانک ها صف بکشند و این زمان مناسبی برای دولت فراهم می سازد تا محدودیت هایی در این زمینه اعمال کند.


بدون شک این محدودیت ها خود زمینه ساز اعتراض های بیشتری خواهند شد.


دولت فرانسه در پی اعتراض های شنبه گذشته وعده برخورد با تظاهرات بدون مجوز را داده و از سوی دیگر قصد دارد تا با برپایی مناظره های محلی زمینه تماس مستقیم معترضان و مسوولان را فراهم سازد.


با این حال مسوول برگزاری این برنامه پیش از آغاز و در اعتراض به پایین بودن دستمزد خود از آن کنار کشیده است.

منبع:ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها