کد خبر: 259652
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۱۵:۱۷:۰۰
| |

چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه:

برای عملیات در شرق فرات منتظر عقب‌نشینی آمریکا نیستیم

وزیر خارجه ترکیه حضور گروه‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا در شمال سوریه را تهدیدی برای آینده این کشور و کل منطقه دانست.

برای عملیات در شرق فرات منتظر عقب‌نشینی آمریکا نیستیم
کد خبر: 259652
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۱۵:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در گفتگو با ان تی وی گفت: عملیات احتمالی ارتش ترکیه علیه پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه در شرق فرات ارتباطی با عقب‌نشینی نظامیان آمریکا از سوریه ندارد. حتی اگر اگر آمریکا عقب نشینی را به تعویق بیندازد ترکیه حملات خود را آغاز خواهد کرد. اگر این عقب‌نشینی به بهانه‌های مسخره مثل کشتا رکردها که البته واقعیت ندارد به تاخیر بیفتد ما تصمیم خود را اجرا خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه ترکیه افزود: ترکیه به طرح حمله خود ادامه خواهد داد.ما درباره زمان تصمیم خواهیم گرفت و در این باره از کسی اجازه نمی‌گیریم.

وی گفت: ترکیه به آمریکا اعلام کرده است که تمامی انواع حمایت‌های لجستیکی را در جریان عملیات عقب‌نشینی آمریکا از سوریه فراهم خواهد کرد.

چاووش اوغلو از تصمیم خود برای برقراری تماس تلفنی با مایک پامپئو، همتای آمریکایی‌اش طی امروز خبر داد و گفت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا وعده داده که به ترکیه سفر کند.

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد، برخی مقامات امنیتی آمریکا برای متقاعد کردن ترامپ به انصراف از تصمیم خود برای خروج از سوریه به بهانه اینکه ترکیه کردها را قتل عام خواهد کرد، تلاش می‌کنند. ترکیه با یگان‌های مدافع خلق مبارزه می‌کند، خواه آمریکا برود یا در سوریه بماند.

وی با بیان اینکه گروه‌های رادیکالی، مخالفان سوریه در ادلب را مورد حمله قرار می‌دهند، تاکید کرد، اقدامات ضروری برای توقف این حملات اتخاذ شده است.

وزیر خارجه ترکیه عنوان داشت، در صورتیکه آمریکا ما را مجبور به عدم خرید سامانه "اس-400 " روسیه کند، محال است با واشنگتن بر سر خرید موشک‌های پاتریوت توافق کنیم. وی افزود: اگر شرایط مناسب باشد ممکن است در آینده از آمریکا راکت‌های پاتریوت خریداری کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها