کد خبر: 257380
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۰۶:۱۲:۰۰
| |

کمک‌های نظامی پنتاگون به ارتش لبنان دوبرابر افزایش یافت

دولت آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران و حزب‌الله در منطقه و در راستای بهبود و به‌روز‌رسانی تانک‌ها و بالگردهای نظامی لبنان، یک بسته کمک نظامی 100 میلیون دلاری به ارتش لبنان اعطا کرد.

کمک‌های نظامی پنتاگون به ارتش لبنان دوبرابر افزایش یافت
کد خبر: 257380
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۰۶:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در راستای تازه‌ترین اقدام آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران و حزب‌الله در منطقه، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای بهبود و به‌روز‌رسانی تانک‌ها و بالگردهای آفندی، بیش از 100 میلیون دلار کمک مالی به ارتش لبنان اعطا کرد.

این بسته کمک مالی شامل آموزش خلبان و خدمه عملیات تعمیر و نگهداری بالگردهای آفندی و دیده‌بانی سبُک «ام دی-530 جی» است که سال گذشته از سوی پنتاگون به ارتش لبنان عرضه شد. در این بسته کمک مالی، تأمین تفنگ‌های تک تیراندازی، دوربین‌های دید در شب و خمپاره‌اندازها برای یگان‌های پیاده نظام نیز پیش بینی شده است.

پنتاگون در توجیه اعطای این کمک مالی، گسترش فعالیت‌های حزب‌الله در خاک سوریه و بهبود و به‌روز‌رسانی تانک‌ها و بالگردهای آفندی ارتش لبنان برای مقابله با نفوذ ایران و حزب‌الله را مطرح ساخت.

در همین ارتباط، «ربکا رباریچ» سخنگوی پنتاگون با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد: «تقویت نیروهای مسلح لبنان طیفی از منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه را پیش خواهد برد؛ منافعی که هم شامل مقابله با گسترش افراط‌گرایی خشونت‌آمیز می‌شود و هم قطع نفوذ ایران و حزب‌الله».

شایان ذکر است که با وجود تهدید القاعده و داعش در منطقه، مقامات دولت ترامپ از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا و «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور خواستار اتخاذ موضعی سرسختانه‌تر از جانب واشنگتن علیه تهران هستند. در عین حال، برخی کارشناسان در خصوص اینکه اعطای کمک نظامی به ارتش لبنان با سیاست در حال ظهور آمریکا در منطقه همخوانی داشته باشد، چندان مطمئن نیستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها